Șeful demisionar al Bentley crede că mașinile autonome sunt periculoase

Șeful demisionar al Bentley crede că mașinile autonome sunt periculoase
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 4 apr 2024

Adrian Hallmark, proaspăt demisionar din funcția de CEO al Bentley și viitor șef al Aston Martin, este îngrijorat de mașinile autonome, apreciind că acestea ar putea deveni periculoase.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Mașinile care urmează să folosească tehnologii de rulare autonomă de nivel 3 (Level 3 SAE) ar putea să prezinte un pericol în momentul în care este nevoie ca șoferul să preia din nou controlul, în opinia lui Adrian Hallmark, încă în funcția de CEO al Bentley la data declarațiilor, dar prospăt demisionar și pregătit să preia Aston Martin. Hallmark spune că e mai sigur Level 2, cel pe care l-a dezvoltat Bentley și pe care îl pune la dispoziția clienților într-o variantă avansată.

Ambasadoarea României în Bulgaria i-a întâmpinat cu lalele pe pasagerii primului zbor București-Sofia după aderarea la Schengen CITEȘTE ȘI Ambasadoarea României în Bulgaria i-a întâmpinat cu lalele pe pasagerii primului zbor București-Sofia după aderarea la Schengen

„Credem că Nivelul 3 este periculos din toate analizele de testare pe care le-am făcut, deoarece s-a bazat prea mult pe recuperarea atenției și intervenția șoferului”, a spus șeful Bentley într-o conferință chiar înainte să-și anunțe demisia.

În acest moment, foarte puțin constructori auto oferă sisteme de conducere autonomă Level 3, doar în China, Germania și SUA, acolo unde autoritățile au legiferat condițiile în care pot fi conduse astfel de mașini. Mercedes este prima marcă omologată cu astfel de sisteme, dar alți constructori au deja propriile sisteme pe pragul de a fi omologate. Sistemul presupune ca mașina să preia controlul comenzilor la viteze mici, în ambuteiaje, dar șoferul este obligat să fie atent și să revină la comenzi imediat ce este emisă o alertă în acest sens.

ULTIMA ORĂ Piața auto, la minimul ultimelor 12 luni: scădere abruptă a înmatriculărilor CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Piața auto, la minimul ultimelor 12 luni: scădere abruptă a înmatriculărilor

Bentley va oferi clienților pe primul automobil electric al mărcii un sistem Level 2 Plus, care se va concentra pe o asistență suplimentară, însă este un nivel care nu este recunoscut oficial de sistemul internațional SAE.

Hallmark spune că între Level 3 și Level 4, al doilea este mai sigur, pentru că nu presupune la fel de multe riscuri. Mașina poate rula fără intervenția șoferului în situații diverse și nu are nevoie de supraveghere. Deocamdată niciun vehicul de serie nu a fost omologat pentru a rula pe șosele publice cu tehnologie Level 4.

viewscnt
Afla mai multe despre
bentley
masini autonome
adrian hallmark
level 3