Șeful Fiat Chrysler, Mike Manley, este noul președinte al ACEA

Șeful Fiat Chrysler, Mike Manley, este noul președinte al ACEA
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 dec 2019

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile l-a ales în funcția de președinte pe Mike Manley, CEO-ul Fiat Chrysler Automobiles, care va prelua funcția de la Carolos Tavares, șeful PSA Group. Ca o concidență, cele două companii negociază în acest moment o fuziune.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Mike Manley, șeful Fiat Chrysler, este noul președinte al ACEA, asociația companiilor din industria auto europeană. Mandatul său este unul de un an, ce poate fi reînnoit o dată. Manley îl înlocuiește pe partenerul său de negocieri, Carlos Tavares, CEO al PSA Group și potențial viitor șef al companiei ce va rezulta din fuziunea FCA - PSA. Manley ar urma să devină mâna dreaptă a lui Tavares (COO), potrivit planurilor de fuziune. Carlos Tavares a fost ales președinte ACEA în 2018, iar în 2019 a fost reales pentru încă un an. El a avut o serie de luări de poziție destul de ferme în discuțiile cu Comisia Europeană, atât pe tema limitelor de emisii impuse de comisie, cât și din punctul de vedere al asumării investițiilor în propulsia electrică.

Mike Manley, de orgine englez, a fost numit CEO al FCA în 2018, după moartea lui Sergio Marchionne, anterior el conducând mărcile Jeep și Ram, din cadrul Chrysler.

Potrivit anunțului oficial al ACEA, prioritățile asociației pe perioada mandatului lui Manley sunt legate de dezvoltarea unei căi de tranziție către transportul fără emisii (carbon-neutral), în paralel cu asigurarea unei sustenabilități a sectorului auto european.

ACEA are 15 membri, constructori de autovehicule (autoturisme, camioane, autobuze) cu operațiuni în Europa: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Fiat Chrysler Automobiles, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, PSA Group, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars, Volvo Group.

De asemenea, are ca asociați organizațiile similare din 30 de țări europene, între care și ACAROM, din România.

Situație paradoxală la Renault: board-ul îl preferă pe Luca de Meo, de la SEAT, pentru postul de CEO, deși acesta nu vrea CITEȘTE ȘI Situație paradoxală la Renault: board-ul îl preferă pe Luca de Meo, de la SEAT, pentru postul de CEO, deși acesta nu vrea

Companiile membre ACEA și partenerii industriali ai acestora au un număr de 13,8 milioane de angajați europeni, adică aproximativ 6,1% din locurile de muncă din UE. Circa 3,5 milioane de persoane lucrează direct în producția de autovehicule. Cei 15 membri ACEA plătesc, potrivit datelor asociației, 428 miliarde de euro taxe anuale, doar în cele 15 state vestice ale UE. Aportul la Produsul Intern Brut al UE este de 7%, în timp ce comerțul industriei auto generează un excedent comercial de 84,4 miliarde, pentru UE.

Una dintre problemele ACEA este legată de duritatea și graba reducerilor de emisii impusă de Comisia Europeană, constructorii argumentând că pentru a implementa aceste norme în acest ritm sunt obligați să reducă mii de locuri de muncă, pentru a obține fondurile necesare.

viewscnt
Afla mai multe despre
mike manley
presedinte acea
fiat chrysler
fuziune fiat peugeot
fca psa