Sindicaliștii CFR, scrisoare deschisă către ministrul Transporturilor: Managementul CFR Călători este un mastodont încremenit de o birocrație sufocantă; incapacitatea directorilor de a lua decizii va ruina întreaga societate

Sindicaliștii CFR, scrisoare deschisă către ministrul Transporturilor: Managementul CFR Călători este un mastodont încremenit de o birocrație sufocantă; incapacitatea directorilor de a lua decizii va ruina întreaga societate
scris 21 feb 2018

Sindicaliștii CFR vorbesc, într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Transporturilor, de ”catastrofa economică și socială” spre care se apropie compania în care de ani de zile indicatorii economici, bugetul și investițiile scad, condițiile de muncă sunt tot mai grele, nu există uniforme, iar calitatea serviciilor oferite călătorilor se depreciază. Indicaliștii spun că managementul CFR Călători este ”un mastodont încremenit de o birocrație sufocantă”, iar incapacitatea directorilor de a lua decizii va ruina întreaga societate.

Sindicaliștii CFR au transmis, miercuri, o scrisoare deschisă ministrului Transporturilor, în care insistă să-i prezinte situația din cadrul compamniei, așa cum o văd ei, în calitate de angajați, dincolo de ”cifrele stufoase” care există în rapoartele oficiale, scrie News.ro.

”Dincolo de cifre, domnule ministru, stau oamenii! Iar aceștia încearcă să-și facă treaba așa cum se cuvine, potrivit fișei postului fiecăruia dintre ei. Mii de ceferiști care au avut, până de curând este adevărat, încredere în managementul CFR Călători și în soluțiile propuse de acesta și-au pierdut orice urmă de speranță. Din păcate, anii au trecut fără a se cuantifica rezultate economice evidente și fără nici un fel asumare publică pe această temă. Managementul CFR Călători este un mastodont încremenit de o birocrație sufocantă, iar incapacitatea directorilor care populează acest loc de a lua decizii vitale pentru companie va ruina întreaga societate”, scriu sindicaliștii în document.

Mitsubishi va aduce la Geneva conceptul e-Evolution, alături de noul Outlander PHEV CITEȘTE ȘI Mitsubishi va aduce la Geneva conceptul e-Evolution, alături de noul Outlander PHEV

Potrivit acestora, informările cerute direcțiilor din minister conțin ”cifre stufoase și fără sens, situații financiar-contabile istorice, pagini întregi de justificări și alambicate analize de impact”.

”Suntem siguri că nu veți găsi, în aceste informări, niciun nume, al niciunui om plătit astăzi, ca noi toți, din taxele și impozitele cetățenilor, responsabil de situațiile existente”, mai scriu sindicaliștii.

Aceștia susțin că nu există niciun motiv rezonabil ca într-o structură de mărimea și complexitatea CFR Călători să nu existe un mecanism de control și evaluare, un reper de performanță asumat la cel mai înalt nivel al managementului.

”Constatăm de ani buni de zile că indicatorii economici scad cu o viteză amețitoare, bugetul CFR Călători scade violent, de la an la an, investițiile lipsesc, condițiile de muncă sunt din ce în ce mai grele, nu există uniforme pentru anagajați, gradul de siguranță în muncă a colegilor noștri scade, calitatea serviciilor oferite călătorilor se depreciază, există un deficit real de peste 700 de vagoane de călători, defecțiunile materialului rulant se înmulțesc și devin din ce în ce mai periculoase, parcul de locomotive și vagoane este uzat fizic și moral, lucrătorii feroviari sunt din ce în ce mai nemulțumiți, iar atunci când se produce câte un eveniment nedorit pe calea ferată, de vină este lucrătorul ceferist, niciodată managementul CFR Călători”, se mai arată în scrisoare.

Angajații CFR acuză lipsa de asumare, responsabilitate și măsuri din partea conducerii companiei.

”Este de neconceput ca într-o țară europeană, criteriile de performanță să nu fie activate în cazul managementului unor companii strategice, așa cum este CFR Călători”, este mesajul sindicaliștilor care afirmă că nu cunosc planul managementului CFR Călători.

Ceferiștii mai spun că ”românii habar nu au ce se va întâmpla cu această companie, cu trenurilor lor”.

”Nu știm ce să le mai spunem oamenilor, în trenuri. Nu știm cât vom mai putea duce în spate reproșurile și supărările lor, atâta vreme cât noi, lucrătorii feroviari, suntem anonimii executanți ai planurilor realizate și etern nefinalizate ale managementului CFR Călători. Domnule ministru, veți fi îngrozit de incapacitatea acestei companii, dovedită în toți acești ani, de a-și administra în mod corect cota de piață pe care o are în sectorul transportului de călători pe calea ferată. Veți fi îngrozit de justificările și indecizia celor care sunt plătiți să nu livreze angajaților companiei justificări, ci să ia decizii. Veți fi îngrozit de lipsa de responsabilitate și de disperarea cu care sunt căutate motive pentru continuitate în fruntea acestei companii, evidențe pe care le veți găsi în oricare din birourile în care oamenii plătiți de români plimbă, de ani de zile, doar hârtii”, se mai arată în document.

Sindicaliștii își încheie mesajul cu o întrebare retorică: ” Managementul companiilor pe care le administrați în calitate de ministru, în speță CFR Călători, după ce fel de regulament funcționează și care este criteriul la care este raportată performanța acestuia?”.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
cfr