Sistemul de alertă eCall, devenit obligatoriu pe mașinile noi, dezvoltat cu ajutorul inginerilor români

Sistemul de alertă eCall, devenit obligatoriu pe mașinile noi, dezvoltat cu ajutorul inginerilor români
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 12 apr 2018

Sistemul automat de alertă de urgență eCall, care a devenit obligatoriu pentru autovehiculele care primesc omologare nouă după 1 aprilie 2018, este dezvoltat de Continental cu ajutorul inginerilor din centrele din România.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Mașinile care vor fi construite și omologate după 1 aprilie 2018 trebuie să fie conectate obligatoriu la o rețea GSM astfel încât să poată efectua apeluri de urgență către sistemul unic european 112. Măsura a intrat în vigoare după mai mulți ani de pregătire și este o premieră din punct de vedere tehnologic, fiind startul unui parc auto complet conectat, la nivel european.

Potrivit Continental, compania dezvoltă unități telematice încă din 1996, sistemul eCall fiind doar una din fucnțiunile acestor dispozitive compleze de concetare. "Pentru noi, eCall înseamnă că suntem cu un pas uriaș mai aproape de Vision Zero - mobilitatea fără decese sau răniri, deoarece ajutorul este acum în mod automat pe drum în caz de accident. Prin utilizarea unității telematice pentru alte aplicații, cum ar fi oferirea de informații în timp real despre fluxurile de trafic sau potențialele pericole, accidentele pot fi chiar evitate și blocajele reduse la minim", spune Johann Hiebl, șeful departamentului Infotainment & Connectivity al Continental.

Datorită sistemului eCall, mașinile au un sistem de apel de urgență la bord care poate trimite automat o alertă de urgență cu locația exactă a vehiculului la cel mai apropiat centru de intervenție. Sistemul utilizează numărul standard de urgență în Europa, 112. Potrivit Comisiei Europene, acest lucru va reduce timpul de răspuns cu până la 40% în zonele urbane și chiar până la 50% în zonele rurale. În mod statistic, un timp de răspuns mai scurt înseamnă că victimele primesc ajutor mai repede, astfel încât se poate preveni înrăutățirea situației acestora. În același timp, conform informațiilor furnizate de Comisia Europeană, introducerea sistemului eCall ar putea reprezenta o reducere a numărului de decese cu 10% pe an în UE.

Sistemul automat eCall este activat de declanșarea unității de comandă a airbag-ului. De asemenea, este posibil să fie declanșat manual un apel de urgență, de exemplu dacă un conducător auto este martorul unui accident grav. În conformitate cu standardul european, un set minim de date trebuie transmis centrului de intervenție. Această telegramă de date are o lungime de 140 de octeți și conține date selectate pe baza relevanței acestora într-o situație de salvare de urgență, cum ar fi ora apelului de urgență, tipul și locația vehiculului, numărul pasagerilor, direcția de deplasare, modul în care a fost declanșat apelul de urgență și alte informații.

Informațiile transmise de Continental arată că echipele de ingineri și specialiști IT&C din România contribuie, alături de echipe din alte locații Continental, la dezvoltarea unității de comandă telematice, printre care și sistemul eCall și a specificațiilor acestui sistem. Hardware-ul din mașina utilizată pentru funcția eCall este unitatea telematică încorporată, care constă în principal dintr-un modem (dispozitiv de acces la rețea), o antenă de poziționare prin satelit (de exemplu, Galileo) și electronice necesare pentru conectarea la vehicul și o baterie de rezervă. "Cu toate acestea, sistemul eCall este doar una dintre cele peste o sută de funcții care ar putea fi integrate în unitatea telematică a tuturor vehiculelor noi. Este o piatră de temelie importantă a conectivității holistice. Așadar, din aprilie 2018, mașina devine un smartphone pe roți, aducând la un loc lumea mobilă și cea digitală", explică Hiebl.

Dacia Duster are primele probleme din an: rechemare în service din cauza unor defecțiuni care pot lăsa mașina fără roțile din față CITEȘTE ȘI Dacia Duster are primele probleme din an: rechemare în service din cauza unor defecțiuni care pot lăsa mașina fără roțile din față

Noile funcții și servicii activate prin conectivitate în vehicul includ actualizări de software pentru toate sistemele electronice. Aceste actualizări sunt realizate fără fir, printr-o interfață aeriană, fără a vizita un atelier de service. Același lucru este posbil și în cazul diagnosticării la distanță și anticipată a vehiculelor. Deoarece mașinile de astăzi sunt compuse din până la 100 de milioane de linii de cod, pe lângă eCall, aceste funcții de conectivitate se numără printre funcțiile principale ale unităților telematice moderne și cheie pentru a stabili viziunea conectivității holistice. În plus, conectivitatea poate asigura siguranța rutieră deoarece vehiculele pot să facă schimb reciproc de informații prin folosirea tehnologiei V2X (Vehicle-to-everything) și să se avertizeze reciproc de potențialele pericole de pe traseu.

Pentru a-și extinde și îmbunătăți activitatea în domeniul telematicii, Continental se ocupă deja de integrarea în vehicul a noilor standarde de rețele mobile LTE-Advanced și 5G. Sistemele telematice bazate pe eCall sunt deja pregătite pentru producție la Continental. Acestea pot fi adaptate la cerințele producătorilor de autovehicule și livrate în timp util.

viewscnt
Afla mai multe despre
ecall
continental