Stellantis în fața unei mari provocări: rechemare pentru un milion de mașini

Stellantis în fața unei mari provocări: rechemare pentru un milion de mașini
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 sep 2023

Peste un milion de automobile aparținând grupului Stellantis, de la nu mai puțin de șase branduri ale grupului, vor fi rechemate în service din cauza unei posibile defecțiuni a convertorului catalitic.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Chiar dacă nu există un pericol de siguranța pasagerilor generat de defecțiunea reclamată în cazul a șase mărci auto ale grupului Stellantis, numărul mașinilor afectate, 1.052.176, este atât de mare încă va costa cu siguranță compania o sumă uriașă. Defecțiunea a fost sesizată și de grupurile de activiști, deoarece se referă la funcționarea defectuoasă a injectorului de uree care are ca scop reducerea emisiilor poluante ale mașinilor diesel.

DOCUMENT Cum a ajuns compania de stat strategică Romaero să-și plătească facturile de curent la Hidroelectrica ″în natură″ CITEȘTE ȘI DOCUMENT Cum a ajuns compania de stat strategică Romaero să-și plătească facturile de curent la Hidroelectrica ″în natură″

Sunt în total 34 de modele ale mărcilor Citroen, Peugeot, DS, Opel, Vauxhall și Fiat care trebuie să meargă în service, unde urmează să fie făcută o verificare a unități de control principale și o actualizare a software-ului. Acesta este, se pare, cauza care dezactiveză convertorul catalitic SCR, în urma unei calibrări incorecte a diagnozei pompei de uree (AdBlue).  Defecțiunea a fost reclamată de peste 1000 de proprietari de automobile, care au primit mesaje de eroare în bord, prin care erau avertizați că mașinile nu vor mai funcționa peste un anumit număr de kilometri din motive de poluare.

Modelele afectate, publicate în sistemul Rapex al Uniunii Europene, sunt produse în general între 2019 și 2022: de la Citroen – Berlingo, C3, C4, C4 Picasso, C5 Aircross, C-Elysee, Jumper, Jumpy, Spacetourer, de la DS – DS3 Crossback, DS4, DS7, de la Fiat – Scudo, Ulysee, de la Opel – Combo, Corsa, Grandland, Mokka, Movano, Vivaro, Zafira, iar de la Peugeot – 208, 2008, 3008, 5008, 508, Boxer, Partner, Rifter, Expert și Traveller.

Industria auto din România critică posibilele măsuri fiscale: vor conduce la renunțarea la investiții și pierderea de locuri de muncă CITEȘTE ȘI Industria auto din România critică posibilele măsuri fiscale: vor conduce la renunțarea la investiții și pierderea de locuri de muncă

Informațiile din presa franceză arată că în cazurile în care proprietarii mașinilor au dus mașinile în service pe propria cheltuială, costurile de reparații s-au ridicat la circa 1000 de euro, ceea ce înseamnă, însă reparațiile nu au fost doar de natură software. 

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis rechemare
ad blue
convertor catalitic
peugeot
citroen
opel