Stellantis și-a prezentat strategia electrică: 4 platforme diferite cu 3 pachete de motorizare și electrificare a mărcilor 70% în 10 ani

Stellantis și-a prezentat strategia electrică: 4 platforme diferite cu 3 pachete de motorizare și electrificare a mărcilor 70% în 10 ani
scris 12 iul 2021

Stellantis și-a prezentat planurile de electrificare pentru următorii ani, strategia care oferă investitorilor și clienților informații despre modul înc are va evolua compania într-o perioadă dificilă din punct de vedere al predictibilității. Printre reperele acestei strategii se numără construirea până la cinci fabrici de baterii, lansarea de mașini electrice pentru toate mărcile și creșterea ponderii în vânzări a modelelor electrificate până la 70% în Europa.

Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial CITEȘTE ȘI Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial

Stellantis a anunțat oficial că pregătește investiții de 30 de miliarde de euro pentru electrificarea gamei sale, în următorii cinci ani. Ținta companiei franco – italiană este să ajungă la o pondere de 70% a vehiculelor cu emisii reduse (electrice și plug-in hibride) pe piața din Europa și de 40% pe piața din SUA, până în 2030. Procentele sunt mult mai puțin ambițioase comparativ cu rivalii de la Volkswagen, de exemplu, dar sunt peste cele ale majorității din industrie, inclusiv peste cele ale Renault.

Gebruder Weiss face încă un pas spre digitalizare și lansează și în România portalul myGW dedicat clienților CITEȘTE ȘI Gebruder Weiss face încă un pas spre digitalizare și lansează și în România portalul myGW dedicat clienților

Toate cele 14 mărci pe care grupul le deține sunt pregătite să-și lanseze versiuni complet electrice pentru modelele pe care le produc. Din punct de vedere al performanței, reprezentanții Stellantis au anunțat că oferta de automobile electrice va avea o autonmie între 500 și 800 de kilometri, cu o capacitate de încărcare rapidă de până la 32 de kilometri pe minut, asta însemnând aproximativ 100 de kilometri autonomie în trei minute, o performanță remarcabilă, dar care urmează să fie confirmată în practică.

Stellantis are pregătite în acest moment patru platforme modulare destinate mașinilor electrice, bazate pe o familie de trei module de propulsie electrică și pachete de baterii standardizate care pot acoperi toate mărcile și toate segmentele. Planurile prevăd vânzări de aproximativ 2 milioane de vehicule pe platformă pe an.

Stellantis și-a prezentat strategia electrică: 4 platforme diferite cu 3 pachete de motorizare și electrificare a mărcilor 70% în 10 ani

Din punct de vedere al producției, compania și-a prognozat o capacitate de furnizare de baterii de 260 GWh până în 2030, provenind din cinci fabrici de tip Gigafactory, construite în Europa (170 GWh) și America de Nord (90 GWh). În primii cinci ani, vor fi deja 3 gigafabrici cu o capacitate de 130 GWh (80 GWh în Europa și 50 GWh în SUA). Bateriile vor fi de două tipuri, unele de înaltă densitate energetică și una fără nichel și cobalt, cu orizont de producție 2024. Tehnologia de baterii de tip solid state este prognozată pentru 2026.

FOTO Noul crossover Dacia, cunoscut și sub numele Grand Duster, pregătit să fie lansat CITEȘTE ȘI FOTO Noul crossover Dacia, cunoscut și sub numele Grand Duster, pregătit să fie lansat

„Această perioadă de transformare este o oportunitate minunată de resetare a ceasului și de start pentru o nouă cursă”, a declarat CEO-ul Carlos Tavares la prezentarea noii strategii. „Grupul este la viteză maximă în călătoria de electrificare a sa”.

Cele patru platoforme dezvoltate de Stellantis pentru mașinile sale electrice vor fi:

STLA Small, cu autonomie de 500 kilometri;

STLA Medium,  cu autonomie de 700 kilometri;

STLA Large,  cu autonomie de 800 kilometri;

STLA Frame,  cu autonomie de 800 kilometri.

Carlos Tavares a anunțat că, în Europa, mărcile Fiat și Opel vor fi primele care vor renunța la motorizările cu combustie. Michael Loshscheller, CEO al Opel, a prezentat de altfel un mic plan pentru marca pe care o conduce, ținta sa fiind anul 2028, moment în care Opel nu va mai vinde decât mașini electrice în Europa. Conceptul Opel Manta GSe ElektroMOD, prezentat de Lohscheller anticipează un viitor model electric pe care marca îl va lansa, mizând pe reputația vechiului model Opel. Pentru a se extinde la nivel global, șeful mărcii a anunțat că a fost luată decizia de revenire pe piața din China. „Am promis că Opel va deveni global și ne ținem de cuvânt.”

Până în 2026, estimările făcute de companie arată că mașinile electrice vor atinge un cost de utilizare pentru vehiculele electrice similar cu cel al mașinilor tradiționale cu combustie.

Compania a prezentat și sloganurile pe care mărcile sale le vor folosi în comunicare de acum înainte:

● Abarth – “Heating Up People, But Not the Planet” ;

 

● Alfa Romeo – “From 2024, Alfa Becomes Alfa e-Romeo” ;

● Chrysler – “Clean Technology for a New Generation of Families” ;

● Citroën – “Citroën Electric: Well-Being for All!” ;

● Dodge – “Tear Up the Streets… Not the Planet” ;

● DS Automobiles – “The Art of Travel, Magnified” ;

● Fiat – “It’s Only Green When It’s Green for All” ;

● Jeep® – “Zero Emission Freedom” ;

● Lancia – “The Most Elegant Way to Protect the Planet” ;

● Maserati – “The Best in Performance Luxury, Electrified” ;

● Opel/Vauxhall – “Green is the New Cool” ;

● Peugeot – “Turning Sustainable Mobility into Quality Time” ;

● Ram – “Built to Serve a Sustainable Planet” ;

● Commercial Vehicles – “The Global Leader in e-Commercial Vehicles”.

Și pe segmentul de vehicule comerciale, Stellantis investește pentru electrificare, mizând în același timp pe propulsia pe hidrogen, pregătită deja pentru lansare în acest an pe mai multe modele ale sale.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis strategie electrica
platforme electrice stellantis
opel electrificare
carlos tavares