Stellantis și Toyota au anunțat un nou vehicul comercial

Stellantis și Toyota au anunțat un nou vehicul comercial
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 3 iun 2022

Parteneriatul dintre marile grupuri auto Stellantis și Toyota, pe piața din Europa, va fi extins cu un nou automobil, inclusiv cu propulsie electrică, pe care grupul franco-italian îl va produce.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Stellantis a negociat producerea unui nou automobil pentru partenerii de la Toyota, cu care au o colaborare îndelungată, atât în zona de vehicule de marfă, cât și pe cea de pasageri. Stellantis va fabrica în uzina sa un nou model Toyota bazat pe furgonetele actuale pe care le produce sub mărcile Peugeot, Citroen, Opel și Fiat. Cele două companii nu au oferit mai multe informații referitoare la viitorul model, însă Toyota a prezentat în luna martie, în cursul unui eveniment amplu, care a cuprins avanpremiere și prezentări pentru nu mai puțin de 16 noi modele electrice pe care le va lansa în anii următori. Între acestea se regăsesc și două LCV-uri, botezate Micro Box și Mid Box, acesta din urmă fiind cel mai probabil subiectul colaborării cu Stellantis.

Mașina va fi produsă în două uzine ale Stellantis, Gliwice, Polonia, și Atessa, Italia, iar startul producției va avea loc în 2024. Este pentru prima dată când japonezii de la Toyota vor avea în gama europeană un LCV de mari dimensiuni.

Cele două companii mai au încheiate parteneriate pentru producția de modele LCV de mici dimensiuni, în uzine din Franța și Spania, din familia Proace.

Noul model Toyota, care va avea și o versiune electrică, va fi similar cu Citroen Jumper, Fiat Ducato, Opel/Vauxhall Movano și Peugeot Boxer, care sunt asamblate în uzinele Stellantis.

EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Renault face lumină în privința viitorului mărcii Dacia și al Uzinei de la Mioveni CITEȘTE ȘI EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Renault face lumină în privința viitorului mărcii Dacia și al Uzinei de la Mioveni

„Excelența noastră operațională este recunoscută de facto în acest acord extins”, a declarat Carlos Tavares, CEO Stellantis. „Prin acest al treilea angajament major, Stellantis își reafirmă experiența în segmentul vehiculelor utilitare și capacitatea sa de a dezvolta tehnologia bateriilor electrice concepută pentru a răspunde unei game de nevoi. Acest acord consolidează ca lider pe piața vehiculelor utilitare utilitare și vehiculelor cu emisii scăzute în UE30, aducându-ne mai aproape de obiectivul planului Dare Forward 2030 de a deveni lider incontestabil pe piața globală a vehiculelor utilitare ușoare, în ceea ce privește tehnologia, producția, cota de piață și rentabilitatea”.

Colaborarea dintre Stellantis și TME a început în 2012 cu producția de vehicule utilitare de dimensiuni medii Toyota la sediul Stellantis din Hordain (Franța) și a continuat în 2019 cu un nou model competitiv și atractiv pentru segmentul vehiculelor utilitare compacte, produs la site-ul Stellantis. în Vigo (Spania).

Toyota și PSA (parte a Stellantis) au produs împreună și autoturismele de clasă mică, Toyota Aygo, Peugeot 107 și Citroen C1, însă acordul lor s-a închis, deoarece francezii nu au dorit să continue producția acestor modele. Cele două părți au deținut o uzină în comun, în Cehia, care a fost răspcumpărată integral de Toyota.

Stellantis a făcut obiectul analizelor concurențiale la nivelul Comisiei Europene, tocmai din cauza aglomerării unei cote mai mari decât limita permisă de legislația europeană, la momentul fuziunii dintre PSA și FCA. Pentru a primi aarobările necesare, Stellantis a fost nevoită să renunțe la o parte din producția de vehicule comerciale din fabricile sale în favoarea partenerilor de la Toyota și să reducă prețurile de transfer ale acestora.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota stellantis
proace
toyota electric
productie lcv toyota