Stellantis vrea să câștige 20 de miliarde de euro din produse și servicii software

Stellantis vrea să câștige 20 de miliarde de euro din produse și servicii software
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 10 dec 2021

Planurile Stellantis pentru dezvoltarea afacerii în următorii zece ani includ investiții dar și venituri foarte mari din produsele bazate pe zona digitală, software și servicii digitale, inclusiv subscripții ale clienților la diferite servicii și produse.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Stellantis, companie creată la începutul acestui an prin fuziunea Peugeot - Citroen și Fiat Chrysler, și-a prognozat venituri suplimentare de 4 miliarde euro, în următorii cinci ani, și de 20 de miliarde euro în următorii zece ani, obținute doar din serviciile și produsele care au la bază softurile. Previziunile specialiștilor privind digitalizarea industriei auto și transformarea ei într-o industrie a softurilor încep să se adeverească, pentru că planurile Stellantis, prezentate jurnaliștilor și analiștilor în cadrul Software Day, se bazează pe venituri importante generate de acest segment.

Stellantis spune că va avea pe șosele, în 2030, 34 de milioane de vehicule conectate, de la circa 12 milioane câte sunt în prezent și circa 26 de milioane în 2026. Începând din 2024, constructorul franco-italo-american va dezvolta trei noi platforme digitale, care vor fi utilizate pe aceste vehicule, pentru diferite funcții ale mașinilor. Denumtie sugestiv, Brain, SmartCockpit și AutoDrive, acestea vor vor fi adevărate computere avansate, echipate cu softuri ce vor oferi inteligență artificială mașinii. Pentru dezvoltarea acestora, Stellantis a anunțat un parteneriat încheiat cu celebra Foxconn, compania chineză care produce telefoanele Apple, care se adaugă parteneriatului încheiat cu Waymo, divizie a Alphabet (Google), specializată în conducerea autonomă. De asemenea, Stellantis anunță și un parteneriat cu BMW pe zona de software și conectare digitală.

Concret, parteneriatul cu Foxconn prevede producția de semiconductori, microcontrolere, care acoperă 80% din nevoile companiei în acest domeniu. Startul acestui contract va fi în 2024. În același timp, înțelegerea cu Waymo prevede finalizarea primelor prototipuri de mașini autonome în 2022, iar acordul cu BMW are ca obiect dezvoltarea de vehicule autonome de nivel 2, nivel 2+ și nivel 3, urmând să continue pe măsură de vor fi dezvoltate softuri noi.

Pentru a-și duce la bun sfârșit planurile, Stellantis și-a propus să angajeze până la 4.500 de ingineri și programatori specializați în software auto, care se vor alătura angajaților actuali ce vor fi incluși în programe de recalificare în acest domeniu.

Toate studiile, analizele și previziunile specialiștilor pentru industria auto arată fără echivoc că viitorul vehiculelor pe care le vom folosi este unul digital, conectat și care va permite mașinilor să se deplaseze singure, fără intervenția umană. Achiziția de servicii și produse la bordul mașinii va deveni o afacere în sine, cu atât mai mult cu cât se știe că ne petrecem foarte mult timp în automobil. Serviciile legate de vehicul, abonamentele derivate din utilizarea vehiculului vor fi cele mai importante achiziții, dar asta nu înseamnă că nu vor fi folosite platformele software pentru toate celelalte achiziții, de la plata parcării, la închirieri și cumpărături diverse.

Dacia Spring a depășit Logan și a devenit cel mai vândut automobil din România. Una dintre puținele țări din lume care au pe primul loc în vânzări un automobil electric CITEȘTE ȘI Dacia Spring a depășit Logan și a devenit cel mai vândut automobil din România. Una dintre puținele țări din lume care au pe primul loc în vânzări un automobil electric

În consecință, Stellantis spune că va merge pe cinci piloni principali în crearea de venituri din sona de software: servicii și abonamente, funcții la cerere, data-as-a-service și servicii de flote, prețuri ale vehiculelor și valori de revânzare, strategie de achiziție comercială, fidelizare și cross-selling.

Stellantis este gata să investească peste 30 de milioane în dezvoltarea de vehicule electrice și echiparea cu tehnologii digitale a acestor mașini, și asta în doar 4 – 5 ani din acest moment.

„Strategia noastră de electrificare și software accelerează transformarea noastră pentru a deveni o companie „tech”, lider al mobilității durabile, dincolo de creșterea comercială asociată cu noile servicii și OTA (n.r. Over The Air), oferind cele mai bune experiențe clienților”, a declarat Carlos Tavares.

Stellantis spune că strategia software este strâns legată de strategia de electrificare a companiei, care prevede un procent de 70% din totalul vânzărilor să fie reprezentat de mașini electrice, până în 2030, în Europa, și până la 40%, în SUA.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
venituri software stellantis
conectare automobile
abonamente automobil