Anunțul făcut de Dacia privind lansarea oficială a caroseriei Pickup pentru modelul Duster a generat o serie de controverse în rândul fanilor din România, dar și în presa din Europa. Criticat de mulți din cauza dimensiunilor și capacității de încărcare reduse ale benei, Duster Pickup este însă doar un prim pas înaintea altor lansări pe segmentul de vehicule comerciale ușoare, pregătite de Renault Group și de Dacia.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Dacia Bigster ar putea fi primul pickup de mari dimensiuni pe care marca românească l-ar putea vinde în Europa, însă pentru ca decizia să devină realitate este nevoie de aprobare din parte noilor șefi ai Renault Group.
În acest moment, este o certitudine lansarea versiunii sud-americane numită Renault Niagara, care are ca dată de debut oficial 2026.

Acesta va avea câteva trăsături esențiale, potrivit informațiilor analizate de Profit.ro: o lungime de aproximativ 4,70 metri, motoare din gama actuală a noului model Boreal (1.3 TCe cu cutie EDC, motoare mild-hybrid de 1.2 litri și hibridul de 1.8 litri și 160 CP), tracțiune 4x4 și o capacitate ridicată de încărcare, de peste 700 kg.
Tracțiunea integrală vehiculată pentru noile pickup-uri este cea care va fi lansată în această toamnă de Dacia, bazată pe o combinație între motorizarea hibrid ECO-G, un motor electric independent pe puntea spate coordonat de propria cutie, totul urmând să fie controlat de o cutie automată electrificată.
Renault Niagara va avea un design inspirat din cel al lui Boreal, în timp ce un pickup derivat din Bigster ar păstra stilul actual al SUV-ului compact produs la Mioveni (FOTO).


În cazul în care compania va decide să nu producă mașina în volume de serie pentru piața din Europa, această misiune va fi preluată de carosierul Romturingia, care deocamdată pregătește o nouă surpriză pe acest segment. Este vorba despre o nouă versiune pickup a lui Duster, cu bena mai lungă.
Acest lucru va fi posibil prin utilizarea unei arhitecturi cu cabină simplă, ceea ce va permite ca pe actuala caroserie, fără modificări ale ampatamentului, capacitatea de încărcare și lungimea utilă să fie comparabile cu cele ale vechiului Duster Pickup.
Mașina este în proces de testare de către Dacia și Romturingia, dar nu este cunoscută data prezentării oficiale.

Grupul „Dacia Duster Trails & Technical”, cunoscut pentru informațiile de inside din apropiere de uzina Dacia, a publicat și două imagini cu viitorul pickup, dar și cu versiunea cu cabină dublă, deja lansată, la finalul unui test de impact. Conform celor de la Duster Trails, viitorul pickup Duster va avea o benă de 1,65 metri și „nu va fi doar o conversie”.
SURSA FOTO: Profit.ro, Dacia Duster Trails & Technical
