Segmentul SUV a ajuns în România la o cotă record de aproape 49% anul trecut, arată datele APIA pentru piața mașinilor noi. S-au vândut peste 70.000 de SUV-uri, iar cel mai căutat model a fost Dacia Duster arată datele publicate vineri de asociația industriei auto.
Pe întregul an 2024 înmatriculările de autoturisme noi sunt în creștere cu 4% față de anul 2023, ajungând la un volum de 148.900 unități, arată datele APIA.

25 martie - Eveniment Profit.ro IMM - Micii antreprenori, prinși în mijlocul tensiunilor economice și sociale
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Dintre cele aproape 150.000 de mașini, mai bine de un sfert au fost unități ale celor mai populare cinci modele din piață: Logan, Duster, Sandero și Jogger de la Dacia și modelul cehesc Skoda Octavia, scrie Hotnews.ro
Segmentul SUV continuă să ocupe prima poziție cu o cotă de piață de 48.6% și o creștere de 15% față de anul 2023, urmat de segmentul C cu o cotă de piață de 29% și o creștere de 4%. Mașinile de clasa B au avut 14 procente din piață, dar vânzările au scăzut cu 10% anul trecut.
Pe întreg anul 2024, autoturismele full electrice dețin o cotă de 6.5% din piață față de anul 2023, când reprezentau 10.7%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid dețin o cotă de piață de 4.3% față de anul 2023, când reprezentau 3.8%.
Datele APIA mai arată că, pe întreg anul 2024, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o creștere de 1.9% față de anul 2023, ajungând astfel, la o pondere de 61.2%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel plus mild hybrid diesel, acestea înregistrează o creștere de 18% și dețin o cotă de 13.8% din total.