SUV-urile subcompacte și cele compacte, lidere ale pieței auto din Europa

SUV-urile subcompacte și cele compacte, lidere ale pieței auto din Europa
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 apr 2023

Vânzările de SUV-uri compacte au continuat să crească în 2023 și au urcat segmentul pe locul al doilea în Europa, depășind astfel clasicele hatchback-uri subcompacte, care încep să piardă din clienți tot mai mult, conform datelor analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Ieșirea din criza de semiconductori și creșterea producției în uzinele europene care asamblează SUV-urile compacte au ridicat și mai mult cota acestui segment în vânzările totale europene, astfel că volumul total înmatriculat în Europa l-a depășit pe cel al mașinilor de mici dimensiuni, subcompacte, în primele două luni ale acestui an și este de așteptat ca tendința să continue și în restul anului.

Potrivit datelor din piața europeană lărgită, SUV-urile compacte au înregistrat un volum de 257.131 de unități, cu mai puțin de 4.000 de unități peste cel înregistrat de clasa B, hatchback-uri subcompacte, care au totalizat 253.474 de unități (sursa DataForce – Automotive News).

VIDEO Noii șefi ai Toyota au anunțat 10 noi mașini electrice în doar trei ani și hibride plug-in cu autonomie de 200 km CITEȘTE ȘI VIDEO Noii șefi ai Toyota au anunțat 10 noi mașini electrice în doar trei ani și hibride plug-in cu autonomie de 200 km

Principalele modele care au stimulat creșterea livrărilor și, implicit, a înmatriculărilor au fost VW Tiguan, liderul segmentului, urmat de cele două modele-surori Hyundai Tucson și Kia Sportage. Tiguan a reușit să revină pe primul loc, cu o creștere de 26%, după ce anul trecut cedase această poziție popularului modele Tucson, care ajunsese la un moment dat la termene de livrări de un an. Performanța se datorează în principal creșterii ritmului producției, pe fondul relaxării crizei de semiconductori.

Celelalte SUV-uri compacte populare în Europa au fost, în primele două luni, Nissan Qashqai, Toyota C-HR, Peugeot 3008 și Ford Kuga (care rămâne lider pe segmentul PHEV).

De cealaltă parte, în segmentul B lider este Dacia Sandero, care este cel mai important reprezentant al acestui segment, având o creștere de peste 30 de procente și o pondere importantă, mai ales că Peugeot 208 s-a situat la mare distanță, peste 10.000 de unități înmatriculate în ianuarie – februarie.

VIDEO Grindeanu, entuziasmat de cum lucrează Umbrărescu la Autostrada Moldovei. Primii kilometri de asfalt CITEȘTE ȘI VIDEO Grindeanu, entuziasmat de cum lucrează Umbrărescu la Autostrada Moldovei. Primii kilometri de asfalt

Marele avantaj al lui Sandero este versiunea Steppway, care contabilizează aproape 90% din vânzări, în timp ce rivalele sale nu oferă o astfel de versiune specifică mai degrabă segmentului B-SUV. Celelalte modele din topul segmentului B au fost Opel Corsa, Toyota Yaris, Renault Clio, Citroen C3 și VW Polo.

Peste cele două segmente, liderul absolut al pieței europene rămâne cel al SUV-urilor mici, așa numitul B-SUV, din care face parte și Dacia Duster. Segmentul a reușit să atragă 310.000 de clienți în cele două luni ale anului, cu o creștere bună, de 13,2 procente. Cel mai vândut astfel de SUV a fost în acest început de an VW T-Roc, depășind la o distanță considerabilă noul Toyota Yaris Cross, care se vinde și el foarte bine în Europa.

Dacia Duster a reușit să ocupe locul al treilea, cu 25.800 unități vândute, cu mai bine de 3.000 peste cele înregistrate de Peugeot 2008. Au mai înregistrt vânzări bune Renault Captur, Ford Puma și VW T-Cross, varianta și mai scurtă a lui T-Roc.

FOTO Ultimatum de la Guvern pentru constructorul Pasajului Berceni: Dacă nu terminați până pe.... CITEȘTE ȘI FOTO Ultimatum de la Guvern pentru constructorul Pasajului Berceni: Dacă nu terminați până pe....

Cândva cel mai vândut segment al pieței auto din Europa, clasa compactă, condusă de VW Golf și Skoda Octavia a pierdut teren și a înregistrat 190.545 unități livrate în primele două luni ale anului, în creștere cu numai 5,4% față de anul trecut.

De remarcat și faptul că segmentele A și D, respectiv mașinile mici (city-car) și sedanurile medii, rămân o alterntivă atractivă pentru europeni, chiar dacă ponderea lor pare să se reducă de la un an la altul. Ambele au crescut în primele luni din 2023, însă cu procente sub cele ale segmentelor populare. Dacă în segmentul A, modelele vectori de creștere au fost mai mulți, între care Fiat Panda, Fiat 500 și Toyota Aygo X, dar și electrica Dacia Spring, în segmentul D liderii sunt doar cele două modele clasice, VW Passat și Skoda Superb, care atrag majoritatea clienților.

VIDEO Noii șefi ai Toyota au anunțat 10 noi mașini electrice în doar trei ani și hibride plug-in cu autonomie de 200 km CITEȘTE ȘI VIDEO Noii șefi ai Toyota au anunțat 10 noi mașini electrice în doar trei ani și hibride plug-in cu autonomie de 200 km

O situație mai puțin fericită este pe segmentele premium, unde vânzările au fost mai mici decât cele din anul anterior, cel mai mare declin fiind cel din segmentul mediu premium, unde BMW Serie 3, lider al segmentului, împreună cu concurenții Mercedes C Class, Tesla Model 3, Volvo S60, au pierdut clienți, în timp ce Audi A4, Polestar 2 și BMW i4 au crescut față de anul trecut.

Reamintim că Dacia Sandero este cel mai vândut automobil din Europa, în primele două luni ale anului, fiind urmat de VW T-Roc, Toyota Yaris Cross, Peugeot 208 și Opel Corsa.

viewscnt
Afla mai multe despre
cele mai vândute suv-uri
vw tiguan
dacia duster
vw t-roc
hyundai tucson
kia sportage