Tesla nu poate produce Model 3 pentru că utilajele automatizate nu au fost încă expediate din Germania de o companie pe care Elon Musk a cumpărat-o anul trecut

Tesla nu poate produce Model 3 pentru că utilajele automatizate nu au fost încă expediate din Germania de o companie pe care Elon Musk a cumpărat-o anul trecut
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 feb 2018

Elon Musk, șeful Tesla, a declarat că problemele de producție pentru Model 3 nu vor fi rezolvate până când sistemul automat dezvoltat special pentru companie de un partener din Germani nu va fi expediat în SUA.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Compania Tesla, condusă de Elon Musk, a dezvoltat și comandat un utilaj special companiei Grohmann din Germania, utilaj care ar trebui să crească productivitatea pe liniile pe care este asamblat Model 3. Utilajul este funcțional și se află la sediul firmei care l-a construit, urmând să fie dezasamblat și expediat în Nevada, acolo unde se află fabrica Tesla. Toate acestea au fost comunicate de Elon Musk, însă el nu a precizat de ce acest lucru se întâmplă acum, într-un moment în care producția Model 3 trebuia să ajungă la câteva mii de exemplare pe săpotămână, potrivit promisiunilor inițiale ale lui Musk.

Planurile actuale ale companiei Tesla vizează 2500 de unități pe săptămână până în martie și 5000 de unități pe săptămână până în iunie. Numai că utilajul din Germania va fi expediat abia peste o lună.

FOTO Autobuzele cu care Apple își transportă angajații au fost atacate de 5 ori în ultima săptămână CITEȘTE ȘI FOTO Autobuzele cu care Apple își transportă angajații au fost atacate de 5 ori în ultima săptămână

Problema e că Grohmman Engineering este o companie cumpărată de Elon Musk în urmă cu un an, în timpul colaborării celor două părți pentru dezvoltarea liniilor de producție pentru Model 3. Nu este publică suma pe care Musk a plătit-o, dar anul trecut fondatorul Klaus Grohmman a demisionat în urma unei dispute cu Musk pe tema acestor utilaje pentru Model 3. Musk i-a cerut lui Grohmman să oprească toate comenzile pentru alți parteneri din industria auto și să se dedice doar proiectului Tesla. Eliminarea contractelor cu ceilalți producători a pus în pericol stabilitatea companiei și a creat presiune din partea sindicatelor. Grohmann Engineerign a fost fondată de Kalus Grohmman în 1963 și se ocupă cu producția de sisteme automatizate pentru industrie.

Investitorii americani sunt deja îngrijorați privind atingerea acestor ținte, iar informația prezentată de Elon Musk a crescut și mai mult tensiunea în rândul acestora. Îngrijorările vizează și situația financiară a companiei, care a înregistrat pierderi pe parcursul anului trecut dar, în schimb a încasat avansuri pentru viitoare modele - camionul electric și roadsterul anunțate de șeful Tesla - în cuantum de aproximativ 850 milioane de dolari.

În cadrul conferinței de presă în care a oferit aceste informații legate de utilajul nemțesc, Musk s-a folosit de evenimentul creat de lansarea Flacon Heavy, la bordul căruia s-a aflat vechiul său roadster, pentru a liniști presa și investitorii: „Dacă putem trimite un Roadster în centura de asteroizi, probabil că putem rezolva problema producțeii Model 3”.

VIDEO Un nou accident produs de o Tesla în regim Autopilot, care a intrat într-un camion de pompieri CITEȘTE ȘI VIDEO Un nou accident produs de o Tesla în regim Autopilot, care a intrat într-un camion de pompieri

Tesla a vândut anul tecut 101.312 automobile, Model S și Model X, și și-a propus ca anul acesta vânzările să rămână la același nivel. Tot anul acesta va începe dezvoltarea camionului Semi și a Roadsterului, care ar trebui să fie lansate anul viitor. 

viewscnt
Afla mai multe despre
tesla
elon musk
falcon heavy
model 3