TEST DRIVE Dacia Extreme, cea mai nouă și mai scumpă versiune de echipare a mărcii

TEST DRIVE Dacia Extreme, cea mai nouă și mai scumpă versiune de echipare a mărcii
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 19 mai 2023

Anunțată în urmă cu o lună, noua echipare Extreme de la Dacia a devenit și cea mai scumpă pentru toate modelele mărcii, fiind transformată dintr-o ediție specială transversală, într-o versiune standard, în urma succesului de piață. Cu o lună înainte de startul livrărilor către clienți, Dacia a pus la dispoziție gama Extreme, pentru teste.

VEZI AICI ȘI VIDEO & FOTO Am testat noua Dacia Spring Extreme, cu motor de 65 CP

Clienții Dacia pot să-și cumpere în acest moment o nouă versiune de echipare pentru toate modelele mărcii, cu excepția Logan, o versiune care vine cu elemente de outdoor, cu trăsături orientate către aventură, pentru a sublinia exact trăsăturile pe care șefii Dacia încearcă să le impună mașinilor în urma rebrandingului de anul trecut.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Honda a prezentat un nou automobil electric, un SUV de clasă B fără concurent în Europa CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Honda a prezentat un nou automobil electric, un SUV de clasă B fără concurent în Europa
Evenimente
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Chiar dacă Exterme va fi disponibilă pe toate modelele Dacia, trebuie subliniat faptul că există diferențe importante între modele, în ceea ce privește echipamentele și detaliile.

TEST DRIVE Dacia Extreme, cea mai nouă și mai scumpă versiune de echipare a mărcii

În primul rând, Extreme este o versiune care se remarcă prin design, pentru că acolo se regăsesc particularitățile sale. Dacia a introdus odată cu Extreme două culori noi, Cedar Green și Slate Blue, un verde – gri și un albastru – gri, ambele culori puternice, inspirate din culori naturale.

În plus, culorile caroseriei sunt combinate cu elemente care contrastează, vopsite în Brown Copper, un bronz-cupru care atrage imediat atenția și care se regăsește atât la exterior, pe oglinzi, pe logo și marcă, pe proiectoare și bare de plafon, dar și la interior, pe ornamentele grilelor de aer și pe scaune, inclusiv pe cusătura tapițeriei.

EXCLUSIV Dacia nu va participa la Salonul Auto din Munchen, deși Renault a confirmat prezența. „Nu avem suficiente noutăți importante!” CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia nu va participa la Salonul Auto din Munchen, deși Renault a confirmat prezența. „Nu avem suficiente noutăți importante!”

Un al treilea element este prezent sub forma unor linii topografice, care sunt stilizate pe cele mai multe dintre suprafețele negre: stâlpii laterali și pe snorkelul de pe aripă, dar și la interior pe covorașele de cauciuc. Și tot la interior apare un nou material pentru suprafețe, deopotrivă pe planșa de bord și pe scaune. Este vorba despre „microcloud” un textil sintetic dezvoltat de Dacia special și care are nu doar un aspect și textură plăcute, care amintesc de Alcantara, ci și o proprietate importantă: este impermeabil, deci ușor de curățat. Acesta din urmă nu este disponibil și pe Spring, o posibilă explicație fiind faptul că mașina este produsă în China.

TEST DRIVE Dacia Extreme, cea mai nouă și mai scumpă versiune de echipare a mărcii

Extended Grip

Foarte multe detalii de design, mult mai puține referitoare la echipamente. Modelele Dacia în versiune Extreme vor avea în echipare standard Extended Grip, un sistem care mărește aderența roților pe suprafețele neasfaltate, alunecoase, după cum spun specialiștii Dacia.

El se bazează pe controlul tracțiunii, ESP, și poate fi activat de la un buton, moment în care se schimbă setările acestui sistem și controlul electronic funcționează ca un diferențial cu blocant, adică permite ca roțile să se rotească simultan pentru a-și căuta aderența. Funcționează pe zăpadă, nisip sau noroi, dar eficiența acestuia rămâne să fie verificată în funcție de situațiile reale din trafic. De menționat că Duster Extreme nu va avea la dispoziție acest sistem și va lispi, de asemenea, și de pe Spring.

GALERIE FOTO România se desparte de avioanele sale de vânătoare sovietice. Ucraina ”nu s-a arătat interesată” CITEȘTE ȘI GALERIE FOTO România se desparte de avioanele sale de vânătoare sovietice. Ucraina ”nu s-a arătat interesată”

Jogger Sleep Pack

Un alt echipament introdus odată cu versiunea Extreme este pachetul Sleep, dedicat pentru modelul Jogger, care nu este o dotare standard, ci opțională, și, în plus, poate fi cumpărată și pentru o mașină existentă. Prezentat deja anterior, introdus acum în oferta Dacia, pachetul include patul extensibil la care se pot adăuga jaluzele de protecție și un cort. Patul este de fapt o cutie al cărei capac se desface pe toată lungimea portbagajului plus zona banchetei din spate. Proiectat astfel încât să se așeze perfect peste spătarele scaunelor rabatate, patul ocupă complet suprafața mașinii, având o lungime de 1,90 metri și o lățime de 1,30 metri (la partea cea mai lată).

Conține și o saltea de burete, totul putând fi strâns astfel încât să încapă în portbagajul unui Jogger. Nivelul la care se instalează oferă un spațiu de 60 cm până la plafon, astfel că poate reprezenta o soluție ieftină de dormit în camping, pentru una – două persoane. Cortul suplimentar poate asigura un spațiu de dormit suplimentar pentru alte două persoane, plus spațiu de bagaje. Cutia poate fi folosită și ca spațiu de depozitare, având un volum de 220 litri.

TEST DRIVE Dacia Extreme, cea mai nouă și mai scumpă versiune de echipare a mărcii

Prețul pachetului este de 1.490 de euro la cumpărarea ca opțiune pentru mașina nouă sau de 1.790 de euro, dacă se cumpără separat. Întreg ansamblul are 50 kg și poate fi depozitat în garaj, atunci când nu este folosit.

România a vândut de două ori mai multe mașini electrice decât Ungaria, Grecia, Cehia. Dacia, cotă de piață record în UE CITEȘTE ȘI România a vândut de două ori mai multe mașini electrice decât Ungaria, Grecia, Cehia. Dacia, cotă de piață record în UE

Motorizări

Modelul electric Spring în echiparea Extreme, proaspăt introdusă, caare vine cu noul motor de 65 CP, are un preț de 22.450 de euro, în timp ce pentru celelalte modele sunt oferite câte trei motoare.

Dacia Sandero Stepway Extreme este disponibilă cu motoarele TCe 90 CVT, la 17.850 euro, TCe 110, la 17.100 euro, și GPL ECO-G 100, la 17.500 euro.

Duster Extreme are o combinație diferită de motoare, începând cu TCe 150 EDC 4X2 la 24.400 euro, și continuă cu Blue dCi 115 4X4 la 24.500 euro și TCe 150 4X4 la 24.900 euro.

Dacia Jogger Extreme este disponibil atât în configurație de 5 locuri cu motoarele ECO-G 110 la 19.650 euro, TCe 110 la 20.050 euro și HYBRID 140, la 25.100 euro, cât și cu 7 locuri, prețul fiind cu 900 de euro mai mare, în funcție de motorul ales.

TEST DRIVE Dacia Extreme, cea mai nouă și mai scumpă versiune de echipare a mărcii

TEST DRIVE Dacia Extreme, cea mai nouă și mai scumpă versiune de echipare a mărcii

TEST DRIVE Dacia Extreme, cea mai nouă și mai scumpă versiune de echipare a mărcii
viewscnt
Afla mai multe despre
dacia duster extreme
dacia versiune extreme
preț dacia sandero extreme
spring extreme
spring 65 cp