Titi Aur cere autorităților un plan urgent pentru limitarea accidentelor rutiere

Titi Aur cere autorităților un plan urgent pentru limitarea accidentelor rutiere
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 apr 2024

Fostul pilot de raliuri Titi Aur trage un semnal de alarmă asupra numărului accidentelor rutiere din țara noastră și cere autorităților măsuri pentru limitarea acestora.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

"În România, mor 4 - 5 persoane, iar, conform noilor criterii medicale, avem 10 răniți grav și 70 - 80 răniți ușor în accidente rutiere, în fiecare zi! În ultimii ani, am fost solicitat în mai multe rânduri sau am provocat discuții cu autoritățile pentru a veni cu propuneri/soluții pe acest subiect, am prezentat mai multe proiecte, dar, din păcate, nu s-a făcut nimic. (...) Există soluții, doar că autoritățile sunt inexistente din acest punct de vedere", se arată într-un comunicat transmis luni de Academia "Titi Aur".

Efectul tăierii de preț anunțate de Tesla: Unii producători chinezi de mașini electrice intră în alertă și taie și ei rapid prețul, căzând însă pe bursă. Cât a ajuns să coste o mașină Tesla CITEȘTE ȘI Efectul tăierii de preț anunțate de Tesla: Unii producători chinezi de mașini electrice intră în alertă și taie și ei rapid prețul, căzând însă pe bursă. Cât a ajuns să coste o mașină Tesla

Potrivit sursei citate, România pierde anual, de la bugetul statului, ca urmare a accidentelor rutiere, 3,3 miliarde euro costuri sociale (conform Road Safety Country Overview, emis de European Road Safety Observatory, structură din cadrul Comisiei Europene) și încă 1,5 miliarde euro prin sistemul de asigurări, scrie Agerpres

"Domnule prim-ministru și domnule ministru al Transporturilor și Infrastructurii, dacă nu inițiați urgent un astfel de plan va mai curge mult sânge pe șoselele din România și eu mă simt obligat să vă atrag atenția că există soluții pentru reducerea reală a accidentelor rutiere, dar este necesară voință politică", a subliniat Titi Aur.

Conform acestuia, începând cu 2021, în România s-au schimbat criteriile medicale prin care se încadrează rănitul rezultat în urma unui accident rutier în rănit grav sau rănit ușor și, în acest context, în ultimii ani, de la cel mai înalt nivel al statului a început să se propage mesajul "au scăzut accidentele grave cu 40%".

"Da, au scăzut... doar că 'din pix'! Pentru că, în perioada 2004 - 2019, am avut, în medie, aproximativ 8.000 de accidente grave pe an. În 2020, numărul acestora a scăzut natural, pentru că am circulat mai puțin (pandemia COVID). În 2021, conform noilor criterii de raportare, numărul de accidente grave a scăzut brusc, la aproximativ 4.000 pe an", se explică în comunicatul citat.

Titi Aur a menționat că o analiză "corectă" și "realistă" ar trebui să se facă raportând numărul de morți, răniți grav, respectiv răniți ușor, la numărul de kilometri parcurși.

"Conform acestui criteriu, situația europeană este următoarea: țările nordice au 22 - 25 morți la 10 miliarde kilometri parcurși, media europeană este de 70 morți, penultima țară, Bulgaria, are 180 morți, iar România are peste 300 morți la 10 miliarde kilometri parcurși. În același timp, în Statele Unite ale Americii, sunt 30 - 35 morți la 10 miliarde kilometri parcurși, valoare comparabilă cu țările nordice și mult sub media europeană", se explică în comunicat.

În opinia lui Titi Aur, autoritățile române preferă "să se ascundă" după criterii care, deși sunt corecte din punct de vedere statistic, oferă o imagine "falsă" a realității din trafic. 

viewscnt
Afla mai multe despre
accidente rutiere
titi aur