Toyota continuă să investească în hibride: SUV-ul C-HR învață traseele șoferului și schimbă singur modul de rulare în oraș

Toyota continuă să investească în hibride: SUV-ul C-HR învață traseele șoferului și schimbă singur modul de rulare în oraș
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 17 sep 2024

Toyota mizează în continuare pe propulsia hibridă, într-un moment în care industria auto trece printr-o perioadă dificilă cu mașinile electrice. SUV-ul C-HR cu motorizare plug-in hybrid a primit o nouă motorizare, cu mai multă autonomie electric și cu tehnologie geo-fencing.

Cum ar fi ca mașina pe care o conduci să știe că se află pe străzile orașului și să aleagă singură modul de rulare, pentru a consuma cât mai puțin combustibil? Toyota a reușit asta cu noua tehnologie Predictive Efficient Druve, care folosește funcția geo-fencing, adică știe permanent unde se află și poate optimiza modul în care este utilizată bateria. Tehnologia este disponibilă pe noul C-HR PHEV 220, care poate rula până la 100 km exclusiv electric, în mediul urban (WLTP City), și până la 66 km în regim mixt.

Urmărește-ne și pe Google News
Renault Master cu hidrogen, premiat „Van of the Year”. Merge 700 de km și se încarcă în 5 minute CITEȘTE ȘI Renault Master cu hidrogen, premiat „Van of the Year”. Merge 700 de km și se încarcă în 5 minute
Evenimente
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Inovațiile utilizate de Toyota pe noul model au ca scop utilizarea și învățarea modului de conducere și a rutelor parcurse în mod repetat, astfel încât, cu ajutorul navigației care folosește date din cloud să îmbunătățească stilul de rulare, prim comutarea automată între mersul hibrid și cel exclusiv electric. Computerul central analizează atât condițiile de drum și de trafic, cât și stilului de condus al șoferului și decide singur cum e cel mai bine. Dacă cumva traseul include și o zonă obligatorie EV sau cu emisii scăzute (marile orașe din Europa de Vest au frecvent astfel de zone), mașina își face din timp rezerve de energie în baterie, pentru a putea parcurge fără probleme această zonă. Inteligența artificială se face simțită și la sistemul de frânare, acolo unde se recuperează cea mai mare parte din energie. În zonele cu frânări frecvente și puternice, mașina va folosi o forță de frânare mărită, pentru a îmbunătăți recuperarea.

În zonele de mare viteză sau de pantă, bateria este de asemenea încărcată din timp, pentru a oferi putere suplimentară. Cu cât mai mulți kilometri sunt parcurși, cu atât învățarea este mai eficientă.

FOTO Renault confirmă lansarea în România a celei mai ieftine versiuni Symbioz. Prețul coboară periculos de mult, la nivelul unui Duster hibrid bine echipat CITEȘTE ȘI FOTO Renault confirmă lansarea în România a celei mai ieftine versiuni Symbioz. Prețul coboară periculos de mult, la nivelul unui Duster hibrid bine echipat

O altă inovație este cea care preîncălzește bateria pentru a fi încărcată, ceea ce scurtează timpul necesar. De asemenea, utilizarea unei pompe de căldură face mai ușoară sarcina aerului condiționat al mașinii.

Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 are un grup motopropulsor compus dintr-un motor electric de 163 CP (120 kW), alimentat de o baterie de 13,6 kWh, și un motor cu combustie de 2.0 litri cu o putere de 152 CP (112 kW).

Toyota a amânat foarte mult lansarea unei game de vehicule electrice, mizând puternic pe propulsia hibrid și plug-in hybrid, fiind unul dintre pionierii acestui tip de motorizare. În timp ce alte mărci rivale au lansat familii întregi de mașini electrice, Toyota are un singur model de serie și pregătește alte câteva modele pentru următorii doi – trei ani.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota c-hr
toyota suv
hibrid toyota