Transportatorii români cer eurodeputaților să întoarcă pachetul de măsuri protecționiste la Comisia Europeană

Auto/Transporturi   
Transportatorii români cer eurodeputaților să întoarcă pachetul de măsuri protecționiste la Comisia Europeană

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunțat, miercuri, că cere eurodeputaților români să susțină întoarcerea Pachetului Mobilitate 1, cu măsuri considerate restrictive și protecționiste, la Comisia Europeană (CE).

Patronatul consideră că Pachetul Mobilitate 1 nu poate intra în trialog fără o evaluare a impactului asupra pieței de transport și asupra mediului, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European - TRAN va decide joi soarta Pachetului Mobilitate 1, cuprinzând 3 dosare legislative de o importanță majoră pentru viitorul transportatorilor rutieri români în Uniunea Europeană (UE) și având totodată efecte importante asupra realizării obiectivelor europene și globale urgente de protecție a mediului.

Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
Mazda va prezenta primul său model electric la salonul de la Tokyo CITEȘTE ȘI Mazda va prezenta primul său model electric la salonul de la Tokyo

”UNTRR solicită implicarea tuturor Eurodeputaților români pentru a determina membrii TRAN din respectivele lor grupuri politice să susțină întoarcerea celor 3 dosare fierbinți ale Pachetului Mobilitate 1 la Comisia Europeana și evitarea începerii trialogului pe actualul Pachet Mobilitate 1, pentru că adoptarea acestuia ar afecta grav activitatea transportatorilor români în UE, funcționarea pieței unice europene și realizarea obiectivelor UE de decarbonizare a transporturilor”, se arată în comunicat.

Totodată, transportatorii consideră că desemnarea unui comisar român pentru portofoliul „Transporturi” va putea oferi României și statelor est - europene oportunitatea unei abordări corecte a pachetului și promovării unor soluții echilibrate, pentru reducerea decalajelor create între statele membre estice și cele occidentale.

”Reamintim că Pachetul Mobilitate 1, publicat în 2017 pe fondul protecționismului în creștere al Statelor vestice membre ale Alianței Rutiere, nu a putut fi adoptat în legislatura europeană precedentă după aproape 2 ani de dezbateri aprinse la nivel european, din cauza mai multor prevederi periculoase de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor, propuse de Parlamentul European precedent, de Consiliu și de Comisia Europeană fără o evaluare a impactului acestora asupra pieței de transport și asupra mediului”, se arată în comunicat.

viewscnt
Afla mai multe despre
untrr
transportatori