Uber plătește pentru fraudarea clienților

Uber plătește pentru fraudarea clienților
Profit.ro
Profit.ro
scris 7 dec 2022

Uber va plăti o amendă de 21 de milioane de dolari australieni (14,1 milioane de dolari SUA) pentru fraudarea clienților din Australia. Decizia corespunzătoare a fost luată de Curtea Federală a țării.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Documentele instanței au constatat că Uber a încălcat în mod regulat legea australiană de protecție a consumatorilor, făcând afirmații false sau înșelătoare cu privire la tarifele taxiului și taxele de anulare.

„Prin afișarea unei game sugerate de tarife pe aplicație și pe site, Uber a asigurat consumatorii că prețul unei călătorii cu taxiul nu va depăși ceea ce a fost cotat. Cu toate acestea, în realitate, tariful pentru consumator a fost aproape întotdeauna mai mare decât cel propus, iar costul real al călătoriei a fost mai mare”, se menționează în decizie.

Bulgaria începe pregătirile pentru baterea monedelor euro CITEȘTE ȘI Bulgaria începe pregătirile pentru baterea monedelor euro

Potrivit verdictului, Uber trebuie să plătească 3 milioane AUD (2 milioane USD) pentru publicitate înșelătoare și înșelarea consumatorilor, 18 milioane AUD (12,1 milioane USD) pentru încălcarea propriilor reguli care garantează anularea gratuită a călătoriei și 200.000 AUD pentru (134.000 USD) cheltuieli judiciare. În plus, firmei Uber i se va interzice să perceapă chiar și taxa minimă pentru anulările de călătorie, timp de trei ani, arată Adevarul.

În aprilie, Comisia Australiană pentru Concurență și Consumatori (ACCC) a acuzat serviciul că a fraudat clienții și a cerut instanței să amendeze compania americană. Potrivit autorității de reglementare, Uber a denaturat costul estimat al unei călătorii cu taxiul, privând consumatorii de posibilitatea de a lua o decizie în cunoștință de cauză. În plus, serviciul a încălcat în mod regulat propriile reguli, nepermițând anularea unei călătorii, în mod gratuit, în primele cinci minute de la rezervare. ACCC a remarcat, de asemenea, că peste 2 milioane de utilizatori australieni ai companiei au fost afectați de conduita greșită a Uber.

VIDEO Autostrada Ford: UMB a ajuns la 53 % pe lotul 3 Slatina -Colonești. Lucrările se termină până la sfârșitul anului viitor, dar șoferii vor folosi doar o parte CITEȘTE ȘI VIDEO Autostrada Ford: UMB a ajuns la 53 % pe lotul 3 Slatina -Colonești. Lucrările se termină până la sfârșitul anului viitor, dar șoferii vor folosi doar o parte

Uber este un serviciu online popular de transport auto care vă permite să utilizați serviciile șoferilor de mașini privați printr-o aplicație de pe telefonul mobil. Compania, cu sediul central în San Francisco, California, a fost fondată de antreprenorii Travis Kalanick și Garrett Camp în 2009. Uber operează acum în zeci de țări. 

viewscnt
Afla mai multe despre
uber
australia