Un fost inginer Volkswagen, condamnat la închisoare în scandalul dieselgate

Un fost inginer Volkswagen, condamnat la închisoare în scandalul dieselgate
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 aug 2017

Un fost inginer de la Volkswagen, James Liang, a fost condamnat vineri, de un tribunal din Detroit, la 40 de luni de închisoare și la 200.000 de dolari amendă pentru rolul jucat în scandalul “dieselgate”, a anunțat o sursă judiciară, citată de AFP.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

După eliberare, el va fi supus unui regim de libertate supravegheată timp de doi ani și va putea fi expulzat în Germania, a declarat aceeași sursă.

James Liang, în vârstă de 63 de ani, a pledat vinovat în septembrie și risca până la cinci ani de închisoare și 250.000 de dolari amendă, scrie News.ro.

Însă, cum a ales să coopereze cu justiția americană în anchetă, acuzarea nu a cerut decât trei ani de închisoare și 20.000 de dolari amendă.

Daimler ar putea să se transforme în holding și să se dividă în trei companii distincte CITEȘTE ȘI Daimler ar putea să se transforme în holding și să se dividă în trei companii distincte

Avocatul său, Daniel Nixon, a subliniat că, datorită colaborării lui Liang, au putut fi puși sub acuzare alți membri ai conducerii grupului auto german, printre care Olivier Schimdt.

Acesta din urmă, arestat la începutul anlui în Statele Unite, a ales de asemenea să pledeze vinovat, în august, și își așteaptă sentința, ce va fi pronunțată pe 6 decembrie.

Volkswagen a plătit aproximativ 22 de miliarde de dolari amendă în Statele Unite, pentru că a echipat mașinile diesel cu computere care înșelau controalele americane antipoluare.

Demascat de autorități datorită unui ONG, gigantul auto cu 12 mărci, printre care Audi, VW și Porsche, a recunoscut, la sfârșitul lui 2015, că a echipat 11 milioane dintre mașinile sale cu un program care minimaliza nivelul real al emisiilor de gaze nocive în cursul controalelor.

Scandalul a ajuns și în Europa.

Compania a fost nevoită să recheme aproximativ 600.000 de mașini în service, în SUA, iar șapte directori și ingineri, în total, auu fost inculpați.

James Liang, care este primul condamnat, a fost din 1983, până în 2008, inginer la Wolfsburg, sediul Volkswagen din Germania, unde a lucrat la departamentul însărcinat cu dezvoltarea diesel.

viewscnt
Afla mai multe despre
volkswagen
dieselgate