UNTRR: Coronavirus a afectat transportul rutier internațional de mărfuri al firmelor românești. La transport persoane, scăderea este de până la 100%

UNTRR: Coronavirus a afectat transportul rutier internațional de mărfuri al firmelor românești. La transport persoane, scăderea este de până la 100%
Profit.ro
Profit.ro
scris 10 mar 2020

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) atrage atenția cã firmele de transport rutier din România vor fi grav afectate din cauza epidemiei cu noul coronavirus (COVID - 19).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Astfel, din estimările UNTRR, în cazul transportului rutier național de persoane – linii regulate – numãrul de pasageri a scăzut cu 50%, iar pentru transportul de persoane ocazional scăderea este aproximativ 100%. În relația cu Italia, firmele de transport rutier românești de persoane au oprit total activitatea. În relațiile cu restul țărilor scăderea este nesemnificativã, volumul fiind comparabil cu perioada similarã din anul trecut. În schimb, în cazul transportului rutier de persoane – curse ocazionale (alte relații decât Italia), scăderea este de aproximativ 100%.

ULTIMA ORĂ Codul Rutier, modificat: Ținerea în mână a telefonului mobil și altor dispozitive de șoferi și bicicliști nu va mai fi amendată. Autobuzele vor putea circula pe linia de tramvai CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Codul Rutier, modificat: Ținerea în mână a telefonului mobil și altor dispozitive de șoferi și bicicliști nu va mai fi amendată. Autobuzele vor putea circula pe linia de tramvai

În ceea ce privește transportul rutier de mărfuri intern, acesta este neafectat, în timp ce, pentru transportul rutier de mărfuri internațional, scăderea generală este de aproape 15%, iar unele firme sunt mai afectate cu până la 30%, în timp ce altele nu sunt afectate deloc.

Transportul de marfă internațional între Italia și alte țări din UE operat de transportatorii români nu este afectat decât în măsura în care clienții din Italia își reduc volumul de activitate - valabil în anumite cazuri, dar nu generalizat în acest moment.

Transportul de mărfuri internațional dintre Italia și România este în pericol din cauza măsurii de autoizolare a șoferilor care revin din Italia, organizația apreciind că aceste operațiuni trebuie să includã costul cu imposibilitatea utilizării șoferului 14 zile. UNTRR solicită autoritãților române revenirea asupra acestei decizii și monitorizarea acestor șoferi, fără a fi puși în autoizolare.

Totodatã, UNTRR solicitã Guvernului și mãsuri compensatorii financiare și fiscale pentru firmele de transport rutier ai cãror șoferi sunt trimiși spre autoizolare și în cazul anulãrii curselor.

Italia este al doilea partener comercial al României, dupã Germania, iar 10% din exporturile românești merg în Italia. Pe cale rutierã sunt transportate peste 2 milioane tone mãrfuri (import/export) în relația România – Italia. Între România și Italia se fac aproximativ 120.000 de curse/sens/an pe cale rutierã.

În acest sens, UNTRR solicitã Guvernului României sã întreprindã demersuri pe lângã Comisia Europeanã și Guvernul Italiei în vederea aplicãrii unei derogãri temporare de la interzicerea efectuãrii repausului sãptãmânal normal în autovehicul, conform Reg. (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispoziții ale legislației sociale în domeniul transporturilor rutiere. Astfel, șoferii vor fi mai izolați și posibilitatea de a se infecta cu noul coronavirus este mai redusã dacã își efectueazã repausul sãptãmânal normal în autovehicul și nu la hotel.

viewscnt
Afla mai multe despre
covid - 19
untrr