Vânzările auto pe piața chineză au scăzut cu 3% în mai, încheind cele 13 luni de creștere consecutivă, începând din aprilie 2020, după criza provocată de pandemia de coronavirus (Covid-19), transmite Reuters.
Luna trecută, livrările pe cea mai mare piață auto din lume au totalizat 2,13 milioane de vehicule, comparativ cu perioada similară din 2020, a informat Asociația Producătorilor Auto din China (CAAM), scrie Agerpres.

În primele cinci luni din acest an, vânzările au crescut cu 36%, la 10,88 milioane de vehicule.
Deficitul global de semiconductori și creșterea prețurilor materiilor prime au afectat semnificativ producătorii auto din China, a afirmat Chen Shihua, din cadrul CAAM. Acesta a adăugat că Asociația Producătorilor Auto din China își menține previziunile pozitive privind sectorul auto.
Anterior, CAAM previziona o creștere a vânzărilor pe piața auto chineză de 6,5% anul acesta.
Ca un semn promițător pentru producătorii auto globali care au investit masiv în China, livrările de automobile electrice și hibride s-au majorat cu 160% în mai, la 217.000 unități.

Producătorii de vehicule electrice, cum ar fi Nio Inc, Xpeng Inc și BYD, și-au extins capacitățile de producție în China, unde autoritățile promovează automobilele electrice și hibride pentru a reduce poluarea.
Tesla Inc a vândut în mai 33.463 mașini electrice produse la fabrica sa din China. Alți producători auto, cum ar fi Honda Motor, Geely și General Motors, au raportat livrări mai scăzute luna trecută.
Autoritățile de la Beijing vor ca automobilele electrice și hibride să reprezinte 20% din totalul vânzărilor auto până în 2025, față de aproximativ 5% acum.
China este responsabilă pentru 27% din producția auto globală, față de 7% în 2003, conform datelor UBS.