Dacia a anunțat rezultatele mărcii în 2017, atât pe piața internă, cât și pe piețele internaționale, cu un plus de 12 % față de anul trecut. Pentru prima dată, mașinile produse în România au avut o pondere de sub 50% în vânzările mărcii, în timp ce piața locală a coborât la 6,6% din totalul vânzărilor.
Datele oficiale transmise de Dacia mai subliniază o trăsătură a vânzărilor mărcii pe piața din România, în 2017. Acestea au reprezentat 47% din mașinile vândute în cadrul Programului Rabla, ceea ce arată că marca Dacia este dependentă la modul cel mai serios de acest program, iar dispariția lui ar afecta radical vânzările mărcii pe piața internă. „Reluat în 2017, programul Rabla și-a dovedit odată în plus eficacitatea”, spun cei de la Dacia referitor la acest program de subvenționare. Cei de la Dacia mai au un factor care, după cum se afirmă, influențează vânzările mărcii pe piața din România: importul de vehicule second-hand. „Acest rezultat ar fi putut fi mai bun dacă piața locală nu ar fi suferit în 2017 impactul masiv al importurilor de vehicule de ocazie, în contextul în care România a înregistrat anul trecut un record trist în domeniul înmatriculărilor de mașini uzate.” Cel mai probabil, cei de la Dacia estimează că românii care și-au cumpărat mașini rulate din import, ar fi ales un vehicul Dacia nou, dacă nu era eliminat timbrul de mediu.
Logan, 40% din vânzări
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Cel mai vândut model Dacia în 2017, pe piața din România, a fost Logan, cu 16.200 unități, aproximatvi 40% din totalul mărcii, acesta fiind, de altfel, și cel mai vândut automobil din România. Sandero a fost al doilea, cu 8.400 unități, aproximativ 75% din vânzările acestui model fiind acoperite de versiunea Stepway. La fel s-a întâmplat și cu Logan MCV, cu 3.200 unități, din care un sfert au fost Stepway.
SUV-ul Duster s-a vândut în aproape 8.300 de exemplare, înainte de schimbarea generației. Duster 2, lansat la începutul lunii decembrie, a contabilizat 600 de exemplare în prima lună de comenzi. Ultima lună din an a adus și o scădere a înmatriculărilor Duster, 601 exemplare, cu aproape 8 procente.
Monovolumul Lodgy, care cel mai probabil va dispărea la finalul acestei prime generații, a înregistrat 950 de unități vândute anul trecut, 40% din ele fiind Stepway.
Dokker VAN, singura utilitară a mărcii, a vândut 3.371 de unități, cea mai bună performanță de la lansarea sa în 2012.
Extern, 94% în afara României, 70% în Europa
Pe piețele externe, au fost vândute anul trecut 611.973 vehicule Dacia, reprezentând aproape 94% din mașinile Dacia vândute anul trecut. Cifrele sunt cu 12% mai multe față de anul 2016. Europa este piața cea mai mare a mărcii, cu 463.712 de vehicule vândute, aproximativ 70% din totalul mărcii. Franța este cea mai mare piață, cu 119.356 unități, urmată de Germania, cu aproape 65.000 de autovehciule, și Italia, cu 63.300 unități. Spania, Turcia și Maroc se află înaintea României, ca volume de autovehicule Dacia vândute în 2017, o situație atipică pentru o marcă, piața de origine fiind, de obicei pilonul principal al vânzărilor.