Vânzările de mașini online iau amploare. Porsche a ajuns la 26 de țări, inclusiv România, în care pot fi comandate mașinile direct pe internet

Vânzările de mașini online iau amploare. Porsche a ajuns la 26 de țări, inclusiv România, în care pot fi comandate mașinile direct pe internet
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 23 feb 2022

Sistemul de vânzările de automobile online s-a blocat, pentru moment, la nivelul întregii industrii auto, în etapa comenzilor, acolo unde de obicei este nevoie de prezența cumpărătorului și de semnarea unor documente. Sunt însă producători care au reușit să depășească acest obstacol. Producătorul de automobil sport Porsche spune că a reușit să introducă sistemul de vânzări online pentru mașini în 26 de țări, din 100 pe care are implementat sistemul de căutare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Porsche este unul dintre constructorii auto care reușesc să facă pionierat pe segmentul vânzărilor de automobile online, reușind să implementeze un sistem complet al acestui tip de vânzări într-un sfert din piețele pe care funcționează. Dintr-un total de 100 de țări în care a implementat sistemul de căutare (configurare) a mașinilor mărcii, în 26 sistemul poate merge până la capăt cu comenzi ale mașinilor alese. De exemplu, pe piața din Canada, Porsche a introdus sistemul de căutare online ca platformă de marketing exclusivă, ajungând la un total de 94% din dealeri care își oferă mașinile pe această platformă, reprezentând un total de 16.300 de automobile.

Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente CITEȘTE ȘI Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente

Porsche spune că, în ultimul an, aproximativ 5.800 de vehicule ale mărcii au fost vândute din stoc prin canalul online, cu o creștere de peste trei ori față de anul precedent, când erau vândute 1.700 de mașini online. Compania spune că a indetificat 110.000 de clienți potențiali pe platformă, la nivel mondial, cu 61% mai mulți față de 2020. În total, sunt 1,1 milioane de utilizatori care folosesc în fiecare lună platforma online a celor de la Porsche.

Aeroporturile din România investesc în tehnologii de ultimă generație CITEȘTE ȘI Aeroporturile din România investesc în tehnologii de ultimă generație

În Europa, vânzările online ale mărcii Porsche de automobile sunt disponibile pe toate piețele majore, din 2021, spune compania. În schimb, în China și SUA, se lucrează deocamdată la implementarea platformei de vânzări online. În România, programul este disponibil prin Porsche Finder, care permite selecția modelelor Porsche și achitarea unui avans direct pe site. Porsche a lansat vânzările de vehicule în online pentru prima dată în Germania, în 2019.

INTERVIU Josef Reiter, director BMW România: Aici este foarte mult potential în piață. Clienții din România au venituri mai mari decât media europeană. În România vindem cu susul în jos de-a dreptul! CITEȘTE ȘI INTERVIU Josef Reiter, director BMW România: Aici este foarte mult potential în piață. Clienții din România au venituri mai mari decât media europeană. În România vindem cu susul în jos de-a dreptul!

„Continuăm să ne dezvoltăm vânzările de automobile online, cu o orientare clară către clienți”, spune Jacqueline Smith-Dubendorfer, vicepreședinte Smart Mobility & Digital Sales. „Clienții noștri ne pot oferi feedback direct despre platforma digitală de marketplace. În plus, obținem o imagine mai detaliată a preferințelor acestora. În trei luni, am colectat peste 4.000 de opinii ale clienților și le folosim sistematic pentru a ne îmbunătăți serviciile.”

Sistemul de vânzări online pentru automobile a fost introdus de unele mărci nou lansate, cum este cazul Polestar, deținută de Volvo și Geely, ca sistem exclusiv de vânzare. Ulterior, cei de la Polestar și-au deschis unele centre de clienți, unde mașinile pot fi văzute sau chiar testate, însă cumpărarea se face în continuare exclusiv online.

viewscnt
Afla mai multe despre
porsche vanzari online
porsche finder
vanzari masini online