VW Group - creșteri de venituri și profit, vânzări în scădere ușoară, fără provizioane și amenzi

VW Group - creșteri de venituri și profit, vânzări în scădere ușoară, fără provizioane și amenzi
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 28 iul 2019

Volkswagen Group a reușit să facă performanță în al doilea trimestru al anului, cu o creștere de 30%, chiar dacă vânzările au scăzut.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Volkswagen a anunțat un profit operațional pe trimestrul al doilea al anului de 5,13 miliarde euro, o creștere bună de la 3,94 miliarde euro realizate anul trecut. Performanța este cu atât mai lăudabilă cu cât vânzările au suferit de pe urma trendului global și au scăzut cu 1,8%.

Pe întreg semestrul, livrările de vehicule s-au ridicat la 5,4 milioane de unități, cu 2,8% mai puțin decât anul trecut. Veniturile pe primele șase luni au crescut cu aproape 5 procente, la 125,2 miliarde euro, în timp ce profitul operațional (fără itemuri speciale) a depășit 10 miliarde euro, cu 1,9% mai mare decât anul trecut. Și după provizioane și itemuri speciale, profitul operațional rămâne în creștere, cu 10,3%. Compania spune că țintele pentru 2019, fără provizioane, sunt confirmate.

FOTO-SPION BMW pregătește de lansare un nou model CITEȘTE ȘI FOTO-SPION BMW pregătește de lansare un nou model

Brandul principal al companiei, Volkswagen, este în aceeași situație, cu creștere a veniturilor și a profitului operațional, pe fondul scăderii ușoare a vânzărilor. Veniturile s-au ridicat la 44,1 miliarde, cu 3,4% mai mult, iar profitul operațional a fost de 2,3 miliarde, cu 7,4% mai mare. marja porfitului a fost de 5,2%. Cea mai bună veste este faptul că, în trimestrul al doilea, marca nu a mai avut de făcut provizioane și nici de plătit amenzi, cele mai recente astfel de itemuri fiind prinse în trimestrul întâi (400 milioane euro).

„Într-un mediu de piață dificil, marca VW s-a dezvoltat plin de satiasfacții în prima jumătate a anului. Am fost capabili să înregistrăm îmbunătățiri ale profitului operațional și ale marjei comparând cu rezultatele foarte bune ale primei jumătăți a anului 2018. Profitul operațional a fost susținut de factori care includ ofensiva de produse bune, optimizarea costurilor fixe și progresul cu procesul de revenire în regiuni”, a delcarat Dr. Arno Antlitz, director de finanțe în board-ul VW.

Audi a avut un declin al veniturilor la 28,8 miliarde euro, la fel și la profitul operațional, fiind aduse ca argumente alocările de vânzări multibrand pe companie, dar și efectele negative rezultate din lansări și ieșiri din producție, la fel și efectul WLTP.

Rezultate Nissan: dezastrul este mai mare decât anticipase presa CITEȘTE ȘI Rezultate Nissan: dezastrul este mai mare decât anticipase presa

În schimb, Skoda, SEAT și Bentley au raportat creșteri ale veniturilor și profiturilor. La fel s-a întâmplat u VW Commercial Vehicles, Scania și MAN, ultimele două, parte din Traton.

Previziunile pentru acest an vizează o marjă de 6 - 7%, pentru profitul operațional, cu ținte ce pot rămâne „în cordorul țintit” la finalul anului și cu itemurile speciale incluse.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw
rezultate vw
bilant vw trimestrul 2
piata auto