VW vrea să repornească producția e-Up, încurajată de vânzările Dacia Spring și Renault Zoe

VW vrea să repornească producția e-Up, încurajată de vânzările Dacia Spring și Renault Zoe
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 1 feb 2022

Volkswagen are în plin proces de dezvoltare un nou model al familiei ID, unul care va face parte din segmentul B și se va numi ID.Life. Până la lansarea acestuia în 2025, marca germană nu mai are, practic, niciun automobil electric în ofertă, după ce a decis să oprească producția lui e-Up, care genera profituri prea mici. Văzând însă succesul lui Dacia Spring, dar și popularitatea de care se bucură Renault Zoe chiar în Germania, grupul VW a decis să repornească producția micului e-Up.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie

În ultimii doi ani, VW e-Up, verrsiunea electrică a lui Up, s-a fabricat doar sporadic, în funcție de cerere și de necesitatea companiei de a satisface țintele de emisii. În 2021, mașina s-a vândut în special pe stoc, clienții având acces doar la modelele produse deja. Chiar și așa, numărul de exemplare înmatriculate a atins un volum impresionant, peste 30.000 de unități vândute în 2021, depășind „vedeta” electrică a mărcii, ID.3. Presa germană scrie că VW vrea să ofere din nou mașina în showroom-uri, odată cu relaxarea crizei de semiconductori, care ar permite companiei să repornească producția.

Inspirația VW a fost stimulată de vânzările Renault Zoe, în primul rând. Potrivit datelor KBA, autoritatea federală de transport, VW a vândut 108.000 de autoturisme electrice în 2021, cumulate de la toate modelele disponibile (ID.3, ID.4, e-Up), iar Renault a vândut peste 50.000 de unități, aproape exclusiv numai Zoe. Mai mult, succesul lui Dacia Spring, care a fost introdus pe piață abia în toamna lui 2021 și care a depășit deja 4.000 de unități vândute, este cea mai bună dovadă a faptului că germanii sunt încă interesați de automobilele de clasă mică, inclusiv de cele cu propulsie electrică.

Principala modificare ar fi legată de preț și dotări, pentru ca VW să nu mai fie în situația să nu câștige și chiar să piardă bani de pe urma lui e-Up, care a avut ca rol principal atingerea țintelor de emisii ale companiei.

Angajații Automobile Dacia primesc bonusul de profit. De 33 de ori mai mic decât colegii de la Mercedes CITEȘTE ȘI Angajații Automobile Dacia primesc bonusul de profit. De 33 de ori mai mic decât colegii de la Mercedes

VW e-Up ar urma să fie vândută în continuare la un preț mult mai mare decât Dacia Spring, respectiv 26.500 de euro preț fără subvenții, în condițiile în care un Spring costă 20.490 de euro în Germania. Cele două mașini sunt comparabile din multe puncte de vedere, în special la capitolul dimensiuni și autonomie a bateriei. VW e-Up are un nivel mult mai mare al sistemelor de asistență pentru siguranță, în timp ce Spring oferă o caroserie înălțată și elemente estetice specifice unui crossover.

VW e-Up a fost produs în Bratislava, în aceeași uzină în care au fost asamblate versiunile electrice ale Skoda Citigo și SEAT Mii. Singura care a fost oprită definitiv a fost Skoda, în timp ce celelalte două au rămas, teoretic, în producție.

Germania are în derulare în prezent un program de tip Rabla care ofer o subvenție ce depășește 9.000 de euro, în funcție de mai mulți factori.

VW a prezentat la Munchen viitorul model ID.Life ce vine cu un design spectaculos, însă modelul va fi gata de lansare abia peste circa trei ani. Până atunci, marca riscă să rămână descoperită pe segmentele mici, unde competitorii au modele care sunt foarte bine primite de clienții germani.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw e-up
dacia spring
renault zoe
masini electrice germania