Xpeng, producător chinez de vehicule electrice, vrea să lanseze marca Mona pe piețele internaționale începând cu 2026, consolidând competiția cu rivalii chinezi și constructorii auto tradiționali din Europa și din alte regiuni, a declarat directorul general He Xiaopeng într-un interviu pentru CNBC.
Xpeng a lansat marca Mona în China anul trecut, debutând cu modelul electric coupe Mona M03, disponibil la un preț de pornire agresiv, de 119.000 yuani (sub 17.000 de dolari), scrie News.ro.

În 2026, compania va introduce mai multe modele Mona atât în China, cât și în Europa și alte piețe internaționale, a precizat CEO-ul.
Extinderea globală a Xpeng a început în 2020, cu intrarea pe piața norvegiană, iar ulterior și în Germania și Franța. Obiectivul declarat, de a fi prezentă în 60 de țări până la sfârșitul lui 2025,a fost deja atins, datorită unei creșteri mai rapide decât se estima.
La salonul auto IAA Mobility de la München, Xpeng a prezentat pentru prima dată în Europa versiunea îmbunătățită a modelului său de top, Next P7. Totuși, producătorul se confruntă cu tarifele impuse de Uniunea Europeană pentru vehiculele electrice fabricate în China, motiv pentru care explorează opțiunea de a produce direct în Europa.

Pe piața internă, Xpeng se confruntă cu o competiție dură, inclusiv cu Tesla, pe fondul unui război al prețurilor care a determinat autoritățile chineze să ceară o temperare a rivalității. În acest context, compania este deschisă la achiziții, inclusiv de alți producători de vehicule electrice.
În 2023, Xpeng a preluat divizia de dezvoltare a mașinilor electrice a platformei de ride-hailing Didi.
”Dacă vom avea oportunitatea, vrem să achiziționăm alte companii. Este un lucru benefic pentru noi. Companii de producție, producători de vehicule electrice – toate sunt posibile”, a spus He Xiaopeng.