Darius Dumitru Meșca, Directorul General al Electrica Furnizare: Vom continua procesul de transformare. Suntem un partener solid al consumatorului și în piața concurențială

Darius Dumitru Meșca, Directorul General al Electrica Furnizare: Vom continua procesul de transformare. Suntem un partener solid al consumatorului și în piața concurențială
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 30 dec 2020

Piața energiei electrice se transformă începând cu 1 ianuarie 2021, odată cu liberalizarea prețurilor, moment care va aduce schimbări și beneficii pentru clienți. La fel ca în cazul liberalizării pieței gazelor naturale, este esențial ca fiecare consumator să aleagă furnizorul în cunoștință de cauză, astfel încât o ofertă atractivă pe termen scurt să nu devină o povară pe termen mediu. Sunt câteva criterii esențiale pe care clientul trebuie să le urmărească pentru ca furnizorul ales să devină un partener de încredere.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Despre această temă extrem de importantă pentru consumatori și pentru întreaga piață, am discutat cu Darius Dumitru Meșca, Directorul General al Electrica Furnizare. Cu o experiență de peste 120 de ani pe piața de energie electrică și cu un portofoliu de peste 3,5 milioane de clienți, Electrica Furnizare este parte a Grupului Electrica, companie listată cu succes la Bursa de Valori București și London Stock Exchange, încă din anul 2014.

Reporter: Furnizorii se află în proces de informare a clienților cu privire la liberalizarea pieței de energie. Ce este foarte important să știe clientul în alegerea furnizorului?

Darius Dumitru Meșca: În urmă cu 6 luni, în momentul liberalizării pieței gazelor naturale, vorbeam despre oportunitatea oferită clienților prin contracte de furnizare mai avantajoase sau servicii cu valoare adăugată. Condițiile de alegere a furnizorului rămân valabile și astăzi, când suntem foarte aproape de liberalizarea pieței energiei electrice. Seriozitatea, stabilitatea și transparența pe care le propune o companie clientului sunt valori de bază. Prețul este, desigur, un element important în alegerea furnizorului, dar acesta trebuie să vină la pachet cu celelalte criterii menționate, astfel încât experiența să fie una care să aducă beneficii pe termen lung consumatorului.

Electrica Furnizare vine și de această dată în întâmpinarea clienților și oferă servicii transparente la prețuri garantate pentru o perioadă de 12 luni. Prin alegerea unor astfel de oferte, consumatorul nu va cădea în capcana unora cu termen de valabilitate de 3 luni, de exemplu, care sunt atractive, desigur, dar care nu obligă furnizorul să mențină prețurile și după această perioadă. Clienții au nevoie de furnizori stabili, cu notorietate în piață, iar, în acest sens, Electrica Furnizare este o companie cu o strategie investițională ambițioasă, cu focus pe așteptările clienților, care înțelege obiceiurile de consum ale acestora ca urmare a gestionării unui portofoliu de peste 3,5 milioane de clienți. Astfel, ofertele noastre sunt diferențiate în funcție de nevoi, atât pentru consumatorii tradiționaliști, care preferă serviciile din piața reglementată, cât și pentru cei care sunt atrași de servicii inovative încorporate în produsele de tip VAS (servicii cu valoare adăugată), cum ar fi pachetele Electrica 3în1 și Electrica Gaz 3în1.

Interesul clienților în ceea ce privește ofertele noastre demonstrează că suntem un partener solid, calitatea serviciilor oferite este la un standard ridicat, iar produsele sunt la un preț corect.

Totodată, Electrica Furnizare a depus toate eforturile pentru a diminua impactul unor majorări, recent anunțate, ce urmează a fi regăsite în factura finală și care sunt generate de factori externi companiei, cum ar fi creșterea tarifelor reglementate.

Reporter: Pentru mulți clienți nu este clar care sunt beneficiile pieței concurențiale. Ce se întâmplă cu cei care amână luarea unei decizii?

Darius Dumitru Meșca: Electrica Furnizare se găsește în a doua etapă de informare a clienților săi cu privire liberalizarea pieței de energie electrică, „serviciul universal (SU)” și ofertele din piața concurențială fiind două teme de interes și de actualitate pentru consumatori. Liberalizarea pieței de energie electrică, începând cu 1 ianuarie 2021, nu presupune sistarea furnizării energiei electrice către clienți si nici urgența alegerii unei oferte noi de preț, până la 31 decembrie 2020. Clienții pot rămâne în portofoliul companiei noastre alegând, până la data de 31.01.2021, oferta dedicată pieței concurențiale, regăsită atât pe site-ul companiei cât și în informările transmise odată cu factura de energie electrică sau pot rămâne clienți Electrica Furnizare, beneficiind de oferta noastră pentru serviciul universal. Acei clienți care nu vor încheia niciun contract nou, în regim concurențial, vor deveni automat beneficiari de serviciu universal, în baza contractului cadru aprobat de ANRE care rămâne în vigoare și după data de 01.01.2021 și în baza căruia se va face atât furnizarea energiei electrice cât și emiterea facturii, singura modificare fiind prețul, actualizat conform ofertei de serviciu universal. Așadar, niciun client nu se va găsi în situația de a i se întrerupe furnizarea energiei electrice, având, în același timp, posibilitatea să aleagă ce i se potrivește, în deplină cunoștință de cauză.

Informările vin în întâmpinarea clienților tocmai pentru ca aceștia să aleagă ceea ce este potrivit pentru ei. Toate informațiile utile se găsesc și pe site-ul electricafurnizare.ro, atât în secțiunea “Întrebări frecvente” cât și în secțiunea “Prețuri și tarife“ -  electricafurnizare.ro/preturi-si-tarife/.

Electrica Furnizare este o opțiune sigură pentru că este liderul pieței și furnizor de tradiție pe piața energiei electrice, pentru că oferă stabilitate, regăsită în preț și condiții contractuale, dar și pentru că acordă o atenție constantă nevoilor clientului.

Este cu atât mai importantă corecta informare cu cât liberalizarea pieței energiei electrice vine cu avantaje reale pentru clienți. Ce vă putem garanta este faptul că Electrica Furnizare va fi un partener solid al consumatorului și în piața concurențială.

Reporter: Dacă ar fi să recomandați un produs Electrica Furnizare, care ar fi acesta?

Darius Dumitru Meșca:  Electrica 3în1 rămâne produsul vedetă pe care îl recomandăm cu încredere actualilor și viitorilor noștri clienți, relevanța și utilitatea acestuia fiind confirmate și de reacția pozitivă a consumatorilor, la lansarea în piață a acestuia, încă din decembrie 2019.

Clienții care optează pentru pachetul „Electrica3în1” beneficiază la pachet de furnizare de energie electrică pentru o perioadă de 12 luni la un preț fix și atractiv, precum și de două servicii din aria asigurărilor: Asistență Tehnică de Urgență și Asigurarea de Bunuri. Evenimentele acoperite de pachet sunt dintre cel mai des întâlnite într-o locuință: de la avarii la instalațiile de apă, canal și încălzire, până la avarierea geamurilor, ferestrelor sau avarierea acoperișului locuinței. Ce este important de subliniat este că, deși reprezintă servicii tip de asigurări, beneficiile pachetului nu presupun încheierea unei polițe de asigurare de către client și nici nu sunt condiționate de existența unei asigurări a locuinței.

Vă spuneam, însă, că Electrica Furnizare vine cu pachete diferențiate pentru a răspunde diferitelor tipologii de clienți.

Unul dintre produsele care capătă din ce în ce mai multă notorietate în rândul clienților, pe fondul familiarizării acestora cu beneficiile implicate, este cel lansat de noi sub numele “Împreună”, un serviciu care conține furnizarea  energiei electrice și a gazelor naturale la pachet. Clienții pot beneficia de prețuri fixe menținute pe o perioadă de 12 luni, într-un singur contract pentru ambele servicii.

În ceea ce privește clienții de business, avem o preocupare majoră în a le înțelege așteptările pentru a putea adapta soluțiile noastre nevoilor individuale ale fiecărui business. Scopul este acela de a deveni un furnizor integrat pe toate segmentele - energie electrică și gaze naturale. În raport cu acești clienți, este foarte important să oferim predictibilitate și soluții de producere locală a energiei din surse regenerabile sau soluții de mobilitate electrică.

Reporter: Care sunt principalele schimbări în Electrica Furnizare survenite anul acesta, odată cu ampla reorganizare?

Darius Dumitru Meșca: În 2020, focusul organizațional a fost pe ofertarea de produse și servicii inovative și pe simplificarea interacțiunii cu clientul, dar și pe aducerea de plus valoare într-un punct esențial al piețelor concurențiale, și anume dezvoltarea unor competențe specifice ariei de vânzări.

Liberalizarea pieței de energie electrică este încă o provocare căreia îi răspundem cu produse și servicii competitive, care vin să acopere nevoi tot mai diversificate de consum.

Liberalizarea pieței gazelor naturale ne-a demonstrat că, prin experiența pe care o avem în relația cu clienții, putem răspunde nevoilor și așteptărilor pieței, propunând produse prin care am răspuns așteptării consumatorilor privind nevoia de prețuri competitive pe piața de furnizare a gazelor naturale.

Raportul “Excelență în Experiența Clientului 2020”, realizat de KPMG România și publicat în luna noiembrie, arată încrederea de care ne bucurăm la nivelul pieței. Electrica Furnizare a ajuns pe locul 2 în clasamentul brand-urilor din sectorul Utilități și ne clasăm, la nivelul întregii piețe, pe locul 3 din punct de vedere al creșterii semnificative a indexului CEE (Customer Excellence Experience Index). În cadrul studiului, care a analizat 77 de brand-uri din 6 industrii, avem creștere semnificativă pe pilonul Personalizare, dar și creșteri pe ceilalți piloni care compun index-ul de evaluare a excelenței în livrarea experienței clienților, și anume: Timp și Efort, Așteptări, Integritate, Rezolvarea problemelor, Empatie.

 

Acest lucru ne încurajează să continuăm procesul de transformare organizațională și să facem toate eforturile pentru a fi cât mai aproape de consumator și de așteptările acestuia.

 

Reporter:  Începând cu anul 2020, Electrica Furnizare a devenit un jucător și pe piața energiei verzi. Care sunt următorii pași în acest sens?

Darius Dumitru Meșca:  Electrica Furnizare este și un contribuitor semnificativ în atingerea obiectivelor strategice ale Grupului, care au fost trasate pentru intervalul de timp 2019-2023. Astfel, un prim pas în direcția dezvoltării pe verticală a Grupului l-a reprezentat, în iunie 2020, intrarea companiei și pe piața de producție de energie electrică din surse regenerabile, prin achiziționarea Parcului Fotovoltaic Stănești, din județul Giurgiu.

Parcul fotovoltaic Stănești este amplasat pe o suprafață de 17,5 ha și a fost construit în perioada octombrie 2012 - ianuarie 2013, având o capacitate instalată de 7,5 MW și o capacitate de funcționare limitată la 6,8 MW. Prin această achiziție contribuim la obiectivul Grupului de a fi un jucător responsabil în domeniul energiei, în cadrul unei culturi a sustenabilității.

Investiția din județul Giurgiu ne-a adus anul acesta premiul Best New Comer în cadrul Galei Energynomics Awards 2020. Electrica Furnizare a fost desemnată câștigătoare pentru intrarea pe piața producătorilor de energie electrică din surse regenerabile, iar angajamentul nostru este acela de a continua dezvoltarea sustenabilă și eforturile pentru protejarea mediului înconjurător.

viewscnt
Afla mai multe despre
electrica furnizare
darius dumitru meșca