Descărcarea, încărcarea și depozitarea țițeiului și carburanților în Portul Constanța se scumpesc cu peste 17%. Oil Terminal plătește triplu pe curent față de decembrie 2021

Descărcarea, încărcarea și depozitarea țițeiului și carburanților în Portul Constanța se scumpesc cu peste 17%. Oil Terminal plătește triplu pe curent față de decembrie 2021
Adi Mosoianu
Adi Mosoianu
scris 9 mai 2022

Tarifele de descărcare, încărcare și depozitare a țițeiului, benzinei, motorinei și biodieselului în Portul Constanța, practicate de operatorul de stat Oil Terminal, vor fi majorate cu peste 17%.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Compania a solicitat majorarea luna trecută, argumentând că i-au crescut toate costurile operaționale, pe fondul avansului inflației.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Deprecierea acțiunilor la companiile din zona tehnologică poate reprezenta o oportunitate pentru investitori CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Deprecierea acțiunilor la companiile din zona tehnologică poate reprezenta o oportunitate pentru investitori

Cel mai mult s-au scumpit utilitățile. Astfel, prețul la energie electrică plătit de companie a crescut de 3,13 ori, de la 455,05 lei/MWh în decembrie 2021 la 1.425 lei/MWh în prezent.

Gazele s-au scumpit cu 17,06%, de la 166,27 la 194,64 lei/MWh, iar apa – cu 12%, de la 9,18 la 10,28 lei/mc.

PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Scenariul inițial era unul rezonabil, de creștere cu 2,1% pentru PIB-ul României. Acum este în revizuire în jos și vedem de la o zi la alta că apar schimbări CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Scenariul inițial era unul rezonabil, de creștere cu 2,1% pentru PIB-ul României. Acum este în revizuire în jos și vedem de la o zi la alta că apar schimbări

Precedenta majorare a tarifelor reglementate practicate de Oil Terminal datează din octombrie 2020, fiind la acel moment de circa 12%.

Majorarea de atunci s-a numărat printre factorii creșterii cu peste 55% anul trecut a profitului net al companiei, la 5,75 milioane lei, în condițiile unei creșteri cu 10,8% a cifrei de afaceri, la 212,32 milioane lei. Aceasta s-a datorat și opririi din 2021, pentru câteva luni, a producției la rafinăria Petromidia a Rompetrol Rafinare, din cauza unui incendiu, ceea ce a dus la creșterea importurilor de produse petroliere.

Elon Musk vrea să crească de peste patru ori numărul utilizatorilor Twitter și de peste cinci ori veniturile platformei CITEȘTE ȘI Elon Musk vrea să crească de peste patru ori numărul utilizatorilor Twitter și de peste cinci ori veniturile platformei

Anul trecut, principalii clienți ai Oil Terminal au fost divizia elvețiană de trading Litasco a gigantului rus Lukoil, precum și OMV Petrom, fiecare cu o pondere de circa 23% în totalul cifrei de afaceri a companiei (valori facturate de peste 50 milioane lei fiecare). Prin Oil Terminal, Litasco importă țiței și exportă produse petroliere.

Potrivit INS, în 2021, producția de țiței a României a fost de 3,1 milioane tone echivalent petrol (tep), în timp ce importurile de țiței au fost mai mult decât duble, de 6,8 milioane tep, jumătate din acestea provenind din Rusia, jumătate din Kazahstan. În plus, România a importat 3,9 milioane tep de produse petroliere, motorina fiind cel mai important dintre acestea, majoritatea din Rusia.

viewscnt
Afla mai multe despre
majorare tarife oil terminal
scumpire titei
scumpire benzina motorina
importuri titei benzina motorina
titei benzina motorina rusia