Georgia și Azerbaidjanul reiau lucrările la proiectul unui terminal de gaze naturale lichefiate. Gazul ar urma să ajungă în România

Georgia și Azerbaidjanul reiau lucrările la proiectul unui terminal de gaze naturale lichefiate. Gazul ar urma să ajungă în România
Profit.ro
Profit.ro
scris 23 nov 2022

Guvernul georgian lucrează la un proiect în parteneriat cu Azerbaidjanul pentru construirea unui terminal de gaze naturale lichefiate (GNL), care a fost suspendat în 2015, a declarat viceprim-ministrul Georgiei, Levan Davidașvili, citat de Rador.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Volumul de GNL al terminalului ar urma să fie exportat în continuare în țările UE, prin România.

Ce se va întâmpla cu clienții Enel după ce compania va părăsi România CITEȘTE ȘI Ce se va întâmpla cu clienții Enel după ce compania va părăsi România

„Georgia și Azerbaidjanul au lansat în 2015 un proiect comun cu România și Ungaria, care prevedea furnizarea de gaze din Marea Caspică către Europa prin Georgia, astfel încât gazul să se lichefieze în Azerbaidjan și apoi să fie trimis în România. Proiectul menționat, din păcate, a fost suspendat”, a spus Davidașvili. „Totuși, pornind de la evenimentele actuale, când Europa este interesată în mod deosebit de sursele alternative de alimentare cu gaze și toată lumea vorbește despre diversificarea energetică, acest proiect a căpătat o relevanță deosebită în acest an”.

Georgia are ieșire la Marea Neagră, cel mai important port fiind Batumi, legat deja de România printr-o linie de feribot.

Pentru ca proiectul să fie funcțional e nevoie ca în Constanța să fie construită o stație de delichefiere a gazelor naturale lichefiate transportate cu vaporul din Georgia. Un astfel de proiect a fost enunțat public de mai multe guverne, dar el nu a fost implementat până acum, dat fiind că nu avea logică economică. Reamintim că Turcia refuză accesul în Marea Neagră al vaselor cu GNL din cauza riscurilor de securitate la trecerea prin strâmtori, așa că un astfel de terminal ar putea fi construit la Constanța doar dacă există o rută de aprovizionare din bazinul Mării Negre.

viewscnt
Afla mai multe despre
georgia
gaze
azerbaidjan