O curte federală de apel din St. Louis a invalidat vineri o regulă din era Biden care modifica modul de calcul al echivalenței petroliere pentru vehiculele electrice, oferind o victorie celor 13 procurori generali republicani care au susținut că măsura supraevalua eficiența EV-urilor, transmite Reuters, preluată de News.ro.
Curtea de Apel a celui de-al 8-lea Circuit a decis că Departamentul Energiei și-a depășit autoritatea atunci când a stabilit eliminarea treptată, între anii de model 2027–2030, a așa-numitului ”factor al conținutului de combustibil” care umfla artificial economia de combustibil a mașinilor electrice.

Judecătorul Duane Benton a subliniat că instituția nu a oferit publicului posibilitatea de a comenta asupra tuturor alternativelor luate în calcul, lipsindu-l de șansa unei ”critici informate”.
Echivalența petrolieră este utilizată pentru a determina dacă producătorii respectă standardele CAFE (Corporate Average Fuel Economy) ale Departamentului Transporturilor. Deși regula finală era mai blândă decât propunerea inițială, Departamentul Energiei a argumentat că menținerea factorului ar fi stimulat producția și adoptarea rapidă a EV-urilor.

Statele contestatare, conduse de Iowa și sprijinite de organizația American Free Enterprise Chamber of Commerce, au susținut că supraevaluarea eficienței EV-urilor a permis companiilor auto să producă vehicule pe benzină mai puțin eficiente, crescând emisiile de gaze cu efect de seră, dar respectând totuși standardele CAFE. În plus, acestea au reclamat costuri mai mari pentru infrastructura rutieră, având în vedere că vehiculele electrice sunt mai grele și produc uzură sporită.
Printre statele care au atacat regula se numără Arkansas, Florida, Idaho, Kansas, Mississippi, Missouri, Montana, Nebraska, Ohio, Oklahoma, Texas și Utah. Argumentele orale au avut loc cu cinci zile înainte ca președintele republican Donald Trump să își înceapă al doilea mandat.