Vânzările retail MOL de benzină, în România, au scăzut cu 1%, dar cele de motorină au crescut cu 2%

Vânzările retail MOL de benzină, în România, au scăzut cu 1%, dar cele de motorină au crescut cu 2%
scris 3 aug 2018

În România, vânzările retail de carburant ale grupul ungar MOL au fost stabile în primul semestru din 2018 comparativ cu aceeași perioadă din 2017. Astfel, vânzările retail în volume de benzină au scăzut ușor cu 1%, în timp ce volumele de motorină au crescut cu aproximativ 2%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit datelor anunțate vineri de grup.

Rezultatul EBITDA al Grupului MOL s-a menținut, după primele șase luni, la nivelul de anul trecut, 1,3 miliarde dolari, prin urmare compania și-a actualizat ținta pentru anul acesta la 2,4 miliarde dolari (de la aproximativ 2,2 miliarde dolari), scrie News.ro.

Rezultatul EBITDA pe segmentul Upstream s-a ridicat la 612 milioane dolari în primele șase luni, cu 37% mai mare decât anul trecut datorită creșterii prețurilor la petrol și gaze. Producția zilnică medie de hidrocarburi a fost relativ stabilă în prima jumătate a anului comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, situându-se la 110.000 de barili echivalent petrol pe zi (BEP). Volumele mai mici din Ungaria, Croația și Rusia au fost compensate de o producție mai mare în Marea Britanie.

AUDIO Seele (CEO OMV): Actualul cadru legislativ nu permite adoptarea unei decizii favorabile de investiție în Neptun Deep. Așteptăm termeni mai buni CITEȘTE ȘI AUDIO Seele (CEO OMV): Actualul cadru legislativ nu permite adoptarea unei decizii favorabile de investiție în Neptun Deep. Așteptăm termeni mai buni

Rezultatul operațional (Clean CCS EBITDA) al segmentului Downstream a fost de 492 milioane dolari în prima jumătate a anului 2018, cu 24% mai puțin decât anul trecut, pornind de la o bază foarte ridicată, afectat în principal de evoluții macro nefavorabile.

Segmentul Consumer Services  a atins din nou rezultate record, încheind primele șase luni ale anului cu un rezultat EBITDA de 192 milioane dolari, cu 28% mai mult față de anul anterior. Creșterea s-a datorat unei combinații între marjele mai mari pe segmentul non-fuel și o creștere solidă a vânzărilor de combustibili determinată de consumul mai ridicat de carburanți din ECE. Marja pe segmentul non-fuel a continuat să crească într-un ritm mai susținut decât marja la carburanți, atingând o cotă de 27% din marja totală, cu 24% mai mult decât anul precedent.

Segmentul Gas Midstream a obținut un rezultat EBIDTA de 116 milioane dolari în prima jumătate a anului, cu 8% mai mare față de anul trecut.

”Modelul de afaceri rezistent, integrat și-a dovedit din nou eficiența într-un mediu extern aflat în continuă schimbare, ceea ce ne-a permis să actualizăm valoarea orientativă a rezultatului operațional pentru anul 2018 (Clean CCS EBITDA) la aproximativ 2,4 miliarde dolari (de la circa 2,2 miliarde dolari). Grupul MOL a obținut rezultate solide în prima jumătate a anului 2018, menținându-și astfel profitabilitatea la nivelul remarcabil de 1,3 miliarde dolari EBITDA de anul trecut în contextul creșterii prețurilor la petrol și al scăderii marjelor pe segmentul Downstream. De asemenea, am înregistrat progrese considerabile și continuăm în forță implementarea strategiei transformaționale 2030”, spune Zsolt Hernádi, președintele Grupului MOL.

Grupul MOL are operațiuni în peste 30 de țări și 26.000 de angajați în întreaga lume. Grupul MOL controlează patru rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală și de Sud-Est, în 9 țări, din care 213 în România.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
mol
benzina