Peste jumătate dintre pacienții bucureșteni au primit cel puțin o dată un diagnostic greșit sau un tratament incorect, iar înainte de a primi un diagnostic corect peste 60% dintre aceștia au consultat doi sau mai mulți medici pentru patologia de care suferă.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Cele mai multe diagnostice greșite au fost primite de pacienți pentru afecțiuni oncologice, afecțiuni neurologice, afecțiuni endocrinologice și afecțiuni ale aparatului genital, relevă o cercetare Intermedicas, clinică de second opinion medical.
Vorbind despre opinia medicală primită în cadrul serviciului de second opinion, 8 din 10 pacienți din București afirmă că serviciul specializat de second opinion medical a adus completări diagnosticului inițial sau l-a infirmat. Doar 23,1% spun că serviciul de second opinion a confirmat diagnosticul. În ceea ce privește atitudinea față de medicul care i-a diagnosticat greșit, studiul a relevat că 60% dintre pacienții care au primit un diagnostic corect în cadrul serviciului de second opinion medical nu s-ar mai întoarce la medicul care i-a diagnosticat greșit, iar peste 20% afirmă că s-ar întoarce la primul medic, însă i-ar solicita acestuia schimbarea planului de tratament.
Printre cele mai importante specialițăți medicale pentru care pacienții au apelat la serviciul de second opinion specializat se numără oncologia (29,7%), ginecologia (13,5%), neurologia (13,5%), endocrinologia (10,8%) și cardiochirurgia (8,1%).
Conform studiului, tot din aceste specialități medicale fac parte și afecțiunile principale în urma cărora peste jumătate din pacienți s-au confruntat cu situația unui diagnostic greșit sau a unui tratament inadecvat.
Cercetarea a fost realizată în perioada octombrie-noiembrie 2017, pe un eșantion de peste 600 de respondenți, reprezentativ pentru populația cu vârste de peste 22 ani, utilizatori ai Internetului, din București