Unicredit include în pachetele de cont curent certificate digitale pentru IMM-urile care vor interacționa cu ANAF doar prin mijloace electronice

Unicredit include în pachetele de cont curent certificate digitale pentru IMM-urile care vor interacționa cu ANAF doar prin mijloace electronice
scris 4 feb 2022

Începând cu 1 martie, toate companiile active pe teritoriul României vor interacționa cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanță, înrolându-se în sistemul de comunicare electronică al Ministerului Finanțelor. Pentru IMMurile care va trebui să se conformeze noilor cerințe, UniCredit Bank include în pachetele de cont curent și opțiunea de certificate digitale calificate gratuite.

Clienții persoane juridice IMM  pot primi unul până la trei certificate digitale gratuite în funcție de pachetul tranzacțional. În cazul clienților companii cu cifra de afaceri mai mare de un milion de euro care au deja cont curent sau aleg să își deschidă unul, sunt incluse de asemenea până la trei certificate digitale calificate. Acestea au o valabilitate de trei ani și pot fi utilizate atât în relația cu banca, pentru semnarea anumitor documente, cât și în relația cu instituții ale statului precum Agenția Națională de Administrare Fiscală, Inspectoratul Teritorial de Muncă, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, Oficiul Național al Registrului Comerțului. 

Obligația firmelor de a transmite către Agenția Națională de Administrare Fiscală doar documente în format electronic este prevăzută în OG 11/2021 pentru modificarea și completarea Codului de procedură fiscală.

Românii pot cumpăra titluri de stat Tezaur cu dobânzi de până la 5,35%, cele mai mari de la lansarea Programului CITEȘTE ȘI Românii pot cumpăra titluri de stat Tezaur cu dobânzi de până la 5,35%, cele mai mari de la lansarea Programului

“Inițiativa digitalizării relației cu ANAF este una salutară și ne bucură poziția competitivă în care ne poziționează: aceea în care putem sprijini IMM-urile, care constituie o forță vitală a economiei românești. Prin toate produsele noastre vrem să venim cu soluții care să rezolve, dar mai ales să preîntâmpine orice fel de barieră în dezvoltarea clienților noștri, iar aceasta include, pentru companii, și certificatele digitale gratuite pe care le acordăm”, spune Antoaneta Curteanu, Vicepreședinte Executiv al diviziei Retail UniCredit Bank.

Certificatele digitale sunt acordate de bancă în parteneriat cu Trans Sped și sunt emise la solicitarea companiei pentru persoana fizică desemnată în scris de către reprezentantul legal al acesteia. Sunt utilizate și recunoscute în UE și în SUA, precum și în toate țările care aplică legislația europeană sau nord-americană.

Certificatele digitale nu pot fi modificate sau alterate fără știrea companiei care le-a emis, implică rapiditate și ușurință în utilizare, reducând în plus cantitatea de hârtie utilizată de companii.
Semnătura electronică realizată cu certificat digital calificat are aceeași valoare juridică pe care o are și semnătura olografă.

viewscnt
Afla mai multe despre
cettificat digital
unicredit
trans sped