Visual Fan, compania care vinde sub marca Allview - declin drastic al afacerilor și profitabilității în S1

Visual Fan, compania care vinde sub marca Allview - declin drastic al afacerilor și profitabilității în S1
scris 31 aug 2022

Listată în vara anului trecut, compania brașoveană Visual Fan, care comercializează gadgeturi sub marca Allview, afișează un declin drastic al afacerilor și profitabilității în primele 6 luni ale anului.

Visual Fan (ALW) a realizat în primul semestru venituri din exploatare de 37,70 milioane lei, în scădere cu 43,54% față de cele de 66,78 milioane lei din perioada similară a anului trecut. „Prețurile oferite de noi în piață la anumite produse și modele, precum și timpul de livrare redus ne-au permis să contractăm și să livrăm către partenerii noștri recurenți în trimestrul 1 al anului 2021 cantități mai mari decât în mod regulat din categoria de produse tablete și laptop-uri. Acest lucru se reflectă în cifra de afaceri mai mare obținută în semestrul 1 al anului 2021 și ponderea acesteia din anul 2021”, explică oscilația majoră din bilanț compania.

Nu este prima deviație majoră după câștiguri excepționale. Și în memorandumul de listare, cei de la Visual Fan au atras atenția că rezultatul din 2020 nu va fi repetabil, fiind sub impactul unor livrări în contextul unor comenzi de pandemie.

iHunt are vânzări sporite, dar profitul semestrial scade cu 30%. În China s-au creat condițiile de piață pentru identificarea de noi oportunități CITEȘTE ȘI iHunt are vânzări sporite, dar profitul semestrial scade cu 30%. În China s-au creat condițiile de piață pentru identificarea de noi oportunități

Cheltuielile de exploatare s-au redus cu 41,04%, la 35,87 milioane lei, de la 60,84 milioane lei, la S1 2021. Rezultatul net s-a prăbușit de 3 ori, la 1,65 milioane lei, de la 4,78 milioane lei. La data de 30 iunie, Visual Fan avea active totale de 119,69 milioane lei, cu 7,92% mai mari decârt cele de 110,90 milioane lei de la jumătatea anului trecut. În același interval de raportare, datoriile totale au crescut cu 29,59%, la 43,781 milioane lei, de la 33,73 milioane lei.

La ultimul preț de pe piața AeRO de la BVB, de 12,30 lei/acțiune, compania care îl are ca acționar majoritar, cu o participație de 82,80% pe omul de afaceri Lucian Peticilă, are o capitalizare bursieră de 82,00 milioane lei (16,83 milioane euro), cu 45,33% mai mică decât cea de la intrarea în ringul bursier în luna iulie a anului trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
visual fan
allview
bvb
bursa