Deși a avut afaceri în creștere cu aproape 15%, producătorul de hârtie, carton și ambalaje Vrancart, aflat în portofoliul SIF Banat Crișana, a avut o ameliorare mai atenuată a profitului, cu puțin de 5%.
Vrancart Adjud (VNC) a realizat în primele 3 trimestre ale anului trecut venituri din cifra de afaceri de 217,33 milioane lei, cu 14,63% peste cele de 189,59 milioane lei din perioada similară a anului trecut. În același interval de raportare, însă, cheltuielile cu materiile prime s-au majorat într-o dinamică chiar mai accelerată, +20,40%, la 114,56 milioane lei, de la 95,15 milioane lei. De asemenea, cheltuielile cu personalul au urcat cu 11,36%, la 41,55 milioane lei, de la 37,31 milioane lei.
Astfel, rezultatul din exploatare s-a majorat cu 7,46%, la 21,32 milioane lei, de la 19,84 milioane lei, iar profitul net a avansat cu 4,80%, la 19,21 milioane lei, de la 18.33 milioane lei.
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

La data de 30 septembrie, activele totale ale Vrancart se ridicau la 386,86 milioane lei, fiind cu 7,20% mai mari decât cele de 360,88 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același răstimp, datoriile totale au urcat cu 11,44%, la 187,57 milioane lei, de la 168,31 milioane lei. O parte a acestora este reprezentată de emisiunea de obligațiuni în valoare de 38,25 milioane lei, scadentă în martie 2024 cu care compania a ieșit pe piață în primavera anului trecut și care a fost subscrisă în proporție de 96,40% chiar de companie în care SIF Banat Crișana (SIF1) compania care are pachetul majoritar de 75,06% al Vrancart.
Vrancart este listată la cota Bursei de Valori București și la ultimul preț de închidere de 0,1780 lei/acțiune, capitalizarea de piață a Vrancart se ridică la 183,64 milioane lei (39,38 milioane euro).