Sumă record ștearsă de bancă unui consumator, în urma negocierii

Sumă record ștearsă de bancă unui consumator, în urma negocierii
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 apr 2019

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a anunțat, miercuri, că un consumator din Maramureș a obținut ștergerea unei datorii de 44.621 de euro în urma negocierii cu banca, acesta fiind cel mai important caz soluționat de CSALB până în prezent.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

”Un consumator din Maramureș a obținut ștergerea unei datorii de 44.621 de euro în urma negocierii cu banca, intermediată de CSALB. În acest caz, banca a acceptat ștergerea unei datorii aproape egale cu suma împrumutată inițial consumatorului”, se arată în comunicat.

Vechiul record era din decembrie 2018, în care un consumator a obținut o reducere de 39.000 de euro în relația cu banca, scrie News.ro.

Asociația Participanților în Fonduri de Pensii din România cere Guvernului clarificări și un grup de lucru pentru viitorul Pilonului 2 CITEȘTE ȘI Asociația Participanților în Fonduri de Pensii din România cere Guvernului clarificări și un grup de lucru pentru viitorul Pilonului 2

“De data aceasta vorbim despre un caz social în care banca a acceptat ștergerea unei sume importante și condiții mai bune de plată pentru diferența care a rămas de achitat. Creșterea sumelor pe care instituțiile financiar-bancare le scad din sold sau din costul creditelor dovedește că băncile sunt dispuse să negocieze cu adevărat condiții mai bune pentru consumatori. Dar, ambele părți au de câștigat, deoarece își pot continua relația contractuală și, prin alegerea concilierii, a negocierii, evită rezolvarea litigiilor în instanță“, a spus un membru al Colegiului de Coordonare CSALB, Alexandru Păunescu.

Soluția a fost propusă de conciliatorul Roxana Mustățea, după trei luni de discuții cu ambele părți implicate, banca și consumatorul.

“Vorbim despre un caz social, un caz care a fost analizat uman, nu din punct de vedere financiar. Toată lumea – atât CSALB, cât și banca – l-a tratat ca atare : mai mult cu sufletul și mai puțin pe baza cifrelor. Banca a acordat o diminuare a soldului de 44.600 de euro care reprezintă aproape întreaga sumă pe care consumatoarea a împrumutat-o în 2007. Pentru diferența care a rămas de plată, banca a împărțit suma în rate cu dobândă fixă. Practic, rata lunară va fi de aproximativ 1.000 de lei în perioada următoare”, a spus Roxana Mustățea.

Consumatorul a împrumutat de la bancă, în 2007, aproximativ 50.000 de euro. Creditul avea dobândă variabilă, astfel că rata lunară a ajuns la 780 euro.

”În plus, creditul a suportat de-a lungul anilor mai multe restructurări. La toate s-au adăugat înrăutățirea situației economice și familiale: deprecierea treptată a leului în raport cu euro, scăderea salariului și agravarea stării medicale a membrilor familiei”, se arată în comunicat.

Anul acesta, până în 19 aprilie, 616 de cereri au fost trimise de consumatori către CSALB, cu 70% mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut. Dintre acestea, 200 s-au transformat deja în dosare, față de 173 în aceeași perioadă a anului trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
centrul de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul bancar. csalb
credite