Noua funcționalitate a fost integrată în opțiunea „deep research” din Gemini, care poate fi folosită pentru a crea rapoarte detaliate, nu doar simple căutări web.
Deep Research poate accesa e-mailurile și documentele pe care utilizatorul le primește sau le păstrează în Gmail, Drive sau aplicația Chat.
Conform companiei, Gemini poate fi folosit pentru a crea analize de piață sau rapoarte legate de concurență pe baza informațiilor pe care le găsește în documentele din Gmail și Drive.
Gemini va combina căutările online cu informațiile disponibile local în contul utilizatorului pentru a realiza rapoarte detaliate.
Noua funcționalitate este, deocamdată, disponibilă doar pe desktop, dar Google spune că aceasta va deveni disponibilă și pe telefoane în următoarele zile.
În ciuda promisiunilor, care, în teorie, sună bine, rămâne problema halucinațiilor, care face ca modelele de inteligență artificială să inventeze în continuare un procent însemnat de informații, ceea ce însemnă că rapoartele generate de Gemini pot fi greșite.















