Alibaba pariază pe inteligența artificială pentru a stimula creșterea cloud, pe măsură ce se extinde la nivel global pentru a ajunge din urmă cu giganții tehnologiei din SUA

Alibaba pariază pe inteligența artificială pentru a stimula creșterea cloud, pe măsură ce se extinde la nivel global pentru a ajunge din urmă cu giganții tehnologiei din SUA
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 mai 2024

Alibaba și-a extins disponibilitatea globală a serviciilor sale de cloud computing, în timp ce șeful diviziei internaționale a unității a promovat produsele AI ale companiei ca o modalitate de a alimenta creșterea, transmite CNBC.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iunie - Medika TV - Maratonul Sănătății dentare. Parteneri: Corina Dent, Excedent, Maxilomed, Regina Maria Dental Clinics
27 iunie - Maraton Profit News TV - Maraton Made in Romania (ediția a II-a). Parteneri: Auchan, Kaufland, Liberty Steel
25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar

Gigantul tehnologic chinez a declarat că a extins zona de disponibilitate a produselor sale de cloud computing în Mexic, pentru prima dată, și că va construi noi centre de date pe piețe cheie, inclusiv Malaezia, Thailanda și Coreea de Sud, în următorii trei ani, scrie News.ro

Coreea de Sud anunță un plan de sprijin de 17,5 miliarde de euro pentru industria semiconductorilor. Un \ CITEȘTE ȘI Coreea de Sud anunță un plan de sprijin de 17,5 miliarde de euro pentru industria semiconductorilor. Un "mega-cluster de semiconductori" construit la periferia Seulului va deveni cel mai mare complex de producție de semiconductori din lume

”Vrem să avem... mai multe eforturi și investiții pentru centrele noastre internaționale de date”, a declarat Selina Yuan, președintele diviziei internaționale a Alibaba Cloud, pentru CNBC, într-un interviu de miercuri.

Inițiativa de creștere urmează unei perioade tulburi pentru Alibaba Cloud, după ce divizia a abandonat o ofertă publică inițială planificată și a trecut printr-o remaniere a managementului.

Divizia cloud a Alibaba a început să se extindă la nivel internațional în 2015, cu rezultate mixte până acum.

Amazon, Microsoft și Google, deținută de Alphabet, reprezintă aproximativ 67% din piața globală de a serviciilor cloud, potrivit Synergy Research Group.

Alibaba ocupă puțin sub 5% din spațiul respectiv. În China, totuși, Alibaba reprezintă 39% din piață, conform datelor de la Canalys, iar compania este unul dintre cei mai buni jucători din Asia.

Unitatea de cloud a fost văzută ca o afacere viitoare esențială pentru Alibaba, de către CEO-ul anterior Daniel Zhang și actualul management superior.

Dar creșterea a încetinit semnificativ în ultimele trimestre. În această lună, directorii Alibaba au declarat în timpul unui apel privind veniturile că divizia cloud va reveni la ”o creștere cu două cifre” în a doua jumătate a anului fiscal curent.

Pentru a reaprinde acest impuls, Alibaba pariază pe produsele sale AI și pe înscrierea mai multor clienți.

Tranzacție discretă - Românii de la Global Records, cea mai mare casă de discuri independentă din Europa de Est, au cumpărat un editor din Los Angeles, fondat de un veteran al industriei, care lucrează cu Justin Bieber, Celine Dion, Kylie Minogue CITEȘTE ȘI Tranzacție discretă - Românii de la Global Records, cea mai mare casă de discuri independentă din Europa de Est, au cumpărat un editor din Los Angeles, fondat de un veteran al industriei, care lucrează cu Justin Bieber, Celine Dion, Kylie Minogue

Miercuri, Alibaba și-a extins parteneriatul cu casa franceză de lux LVMH, care a început să folosească instrumentele AI ale gigantului tehnologic chinez în China.

Alibaba și-a lansat modelul lingvistic mare (LLM) – un tip de software antrenat pe cantități mari de date care pot sprijini aplicațiile de inteligență artificială – Tongyi Qianwen în 2023.

Compania chineză a lansat luna aceasta o versiune mai avansată a modelului, pentru a ține pasul cu alți rivali chinezi precum Baidu și Tencent, precum și cu giganții tehnologici americani Microsoft, OpenAI și Google.

Managementul superior al Alibaba, inclusiv CEO-ul Eddie Wu, au vorbit despre potențialul companiei în AI. La fel ca Microsoft și Google, Alibaba își vinde produsele AI prin divizia sa de cloud.

”Credem că inteligența artificială este viitorul, este cu siguranță tendința și cum sprijinim modelul de inteligență artificială și limbajul mare? Cloud computing”, a spus Yuan pentru CNBC.

”Credem că este cu adevărat momentul potrivit pentru cloud-ul Alibaba. Avem cloud computing... avem strategia noastră foarte clară. Avem modelul nostru lingvistic mare și cred că putem face mai mult pentru afacere, pentru clienții și partenerii noștri.”

Acțiunile Alibaba cotate la Hong Kong au scăzut joi cu peste 5% în urma unei informații conform căreia gigantul tehnologic chinez ia în considerare vânzarea de obligațiuni convertibile pentru a strânge 5 miliarde de dolari.

viewscnt
Afla mai multe despre
alibaba
cloud
inteligența artificială