Veniturile generate de iPhone au scăzut în primul trimestru al anului cu 15%, fapt care a determinat Apple să-și regândească strategia de preț cel puțin în unele țări.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Așa cum era de așteptat, după previziunea revizuită din urmă cu o lună, vânzările de iPhone au scăzut în Q1 2019 până la 51,98 miliarde dolari. Numărul iPhone-urilor active a ajuns la 900 de milioane, cu 9% mai mult decât în urmă cu an.
Cea mai mare vină a scăderii o are piața din China, acolo unde veniturile au fost de 13,17 miliarde de dolari, în scăderea cu 27%.
În total, incluzând iPhone, iPad, Mac, Apple TV, Apple Watch și iPod, numărul total al dispozitivelor Apple active la nivel global a ajuns la 1,4 miliarde.
CITEȘTE ȘI Gmail, inaccesibil temporar marți pentru utilizatori din Europa, Asia și cele două AmericiÎn afara scăderii cu 15% a iPhone-urilor, toate celelalte produse și servicii au crescut cu 19%. La 10,9 miliarde de dolari au ajuns în ultimul trimestru veniturile generate de divizia de servicii.
Notabil este faptul că în vreme ce iPhone a scăzut, veniturile generate de iPad au crescut cu 17%, în condițiile în care vânzările de tablete suferă din cauza unei folosiri îndelungate.
Șeful companiei Tim Cook a remarcat că puterea dolarului american în concordanță cu scăderea altor monede, a făcut ca iPhone-ul să fie mai scump în anumite țări. De aceea, Apple va analiza acest fenomen și va reduce prețurile punctual pentru unele țări.