Boicotul advertiserilor împotriva Facebook ia amploare. Companii refuză să mai cumpere publicitate

Boicotul advertiserilor împotriva Facebook ia amploare. Companii refuză să mai cumpere publicitate
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 26 iun 2020

Verizon este cea mai nouă companie care renunță să mai cumpere publicitate pe Facebook și Instagram din cauza felului în care cele două platforme de socializare gestionează dezinformarea și postările inflamatorii, precum cele ale președintelui Trump.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Numărul companiilor care nu vor să-și asocieze imaginea cu incitarea la ură și știrile false , două chestiuni pe care Facebook nu reușește sau nu vrea să le gestioneze, crește. Gigantul american Verizon se adaugă pe lista brandurile care vor întrerupe campaniile de publicitate derulate pe Facebook și Instagram, pentru a determina compania americană să ia măsuri.

Verizon se alătură, astfel, unui boicot organizat de Anti-Defamation League la care au aderat pe parcursul ultimilor zile branduri precum Ben & Jerry, The North Face, Patagonia, REI, Upwork și Magnolia Pictures.

Google va șterge automat istoricul privind locațiile și navigarea utilizatorilor noi, după 18 luni CITEȘTE ȘI Google va șterge automat istoricul privind locațiile și navigarea utilizatorilor noi, după 18 luni

Companiile care s-au alăturat boicotului vor întrerupe toate campaniile derulate pe Facebook și Instagram pe întreaga lună iulie.

Verizon este cea mai mare companie care aderă la boicot de până acum. În ultima lună, Verizon a cumpărat publicitate în valoare de 2 milioane de dolari pe Facebook și Instagram, fiind clasată pe locul 78 într-un top al companiilor care cumpără reclame de la Facebook.

Boicotul rezonează cu o campanie similară din 2017, când un număr important de branduri au oprit campaniile de pe YouTube din cauza moderării defectuoase a conținutului, care afișa reclamele alături de filmări care îndemnau la ura. YouTube și-a recunoscut atunci vina și a luat măsuri.

Deocamdată, răspunsul Facebook este oarecum amuzant. Compania condusă de Mark Zuckerberg, care trăiește din reclame, spune că nu va nu-și va modifica politica la presiuni legate de publicitate.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
verizon
publicitate