Comisia Europeană cere explicații de la WhatsApp în legătură cu folosirea datelor personale ale utilizatorilor

Comisia Europeană cere explicații de la WhatsApp în legătură cu folosirea datelor personale ale utilizatorilor
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 27 ian 2022
Comisia Europeană cere WhatsApp să ofere explicații în legătură cu politica sa de confidențialitate și să asigure o mai bună informare a utilizatorilor despre modul în care datele lor personale sunt folosite sau transmise către terți.
Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
 
Comisia și rețeaua de autorități naționale pentru protecția consumatorilor au trimis o scrisoare comună către WhatsApp, solicitând companiei să clarifice modificările aduse în 2021 la condițiile de utilizare și la politica de confidențialitate și să asigure conformitatea acestora cu legislația UE privind protecția consumatorilor.
Anunț neașteptat al directorului Ford România: Mă retrag din rolul de director general pentru un an! CITEȘTE ȘI Anunț neașteptat al directorului Ford România: Mă retrag din rolul de director general pentru un an!

"WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înțeleg cu ce sunt de acord și cum sunt utilizate datele lor personale, în special atunci când acestea sunt  transmise către partenerii de afaceri. Mă aștept de la WhatsApp să respecte pe deplin normele UE care protejează consumatorii și viața privată a acestora. Acesta este motivul pentru care am lansat astăzi dialogul oficial. WhatsApp are termen până la sfârșitul lunii februarie pentru a veni cu angajamente concrete privind modul în care va răspunde preocupărilor noastre", a declarat Comisarul pentru justiție, Didier Reynders.

În urma unei alerte lansate de Organizația Europeană a Consumatorilor, Comisia și autoritățile naționale din domeniul protecției consumatorilor, sub conducerea Agenției suedeze pentru protecția consumatorilor, au decis să ceară anumite explicații din partea companiei. Mai exact, compania trebuie să explice dacă utilizatorii sunt informați suficient de clar cu privire la consecințele deciziei lor de a accepta sau de a refuza noile condiții de utilizare a serviciilor companiei, corectitudinea notificărilor din aplicația WhatsApp care îi îndeamnă pe consumatori să accepte noile condiții și politica de confidențialitate și dacă utilizatorii au posibilitatea de a se familiariza cu noile condiții înainte de a le accepta.
 
Comisia și autoritățile de protecție a consumatorilor sunt, de asemenea, preocupate de schimbul de date cu caracter personal între WhatsApp și terți sau alte companii Facebook/Meta. 
 
WhatsApp face parte din grupul american Meta, alături de Facebook și Instagram.
viewscnt
Afla mai multe despre
whatsapp
date personale
date caracter personal
politica confidentialitate
date whatsapp