Forțate de noua legislație comunitară, Facebook, Twitter, TikTok și celelalte mari platforme sociale online au fost nevoite să spună câți utilizatori din Uniunea Europeană le folosesc lunar.
Noua Lege a Serviciilor Digitale adoptată de Uniunea Europeană prevede că marile platforme sociale trebuie să se supună unui nou set de reglementări privind conținutul.
În acest scop au fost obligate să facă public numărul lunar de utilizatori din spațiul comunitar:
- Snapchat are 96,8 milioane de utilizatori;
- Twitter are aproape 101 milioane de utilizatori în medie;
- LinkedIn are 122 de milioane de utilizatori;
- TikTok a avut în ultimele luni o medie de 125 de milioane de utilizatori;
- Instagram ajunge la 250 de milioane de utilizatori;
- Facebook are aproximativ 255 de milioane de utilizatori;
- Youtube are peste 401 milioane de utilizatori.
Telegram, cu 38,5 milioane de utilizatori, scapă deocamdată de aplicarea noii legislații.
Din vară, toate platformele sociale cu peste 45 de milioane de utilizatori vor fi nevoite să respecte noi prevederi privind moderarea conținutului, combaterea știrilor false și protejarea copiilor.
De asemenea, aceste platforme vor trebui să cotizeze cu 0,05% din veniturile anuale la fondul pe care Comisia Europeană îl va folosi pentru aplicarea Legii Serviciilor Digitale.
Nerespectarea noii legislații poate atrage amenzi de până la 6% din veniturile anuale ale acestor companii.
















