FOTO Facebook lansează o funcție care explică de ce apar anumite postări în News Feed

FOTO Facebook lansează o funcție care explică de ce apar anumite postări în News Feed
scris 1 apr 2019

Pentru că nu toți utilizatorii rețelei sociale cunosc și înțeleg modul în care funcționează algoritmul de rankare, Facebook lansează un instrument care le explică acestora motivele pentru care văd posturile din propriul News Feed.

Facebook anunță lansarea unei funcții numite “Why am I seeing this post” (de ce văd acest post), o funcție prin care utilizatorii pot înțelege motivele pentru care posturile unui anumit prieten ori pagini apar mai frecvent sau mai sus în News Feed.

Noua opțiune nu are doar rol de informare, ci oferă și un anumit grad de control utilizatorilor, prin facilitarea accesului mai rapid la funcții precum încetarea urmăririi unei anumite pagini ori persoane.

Facebook susține că este pentru prima oară când construiește o astfel de funcție direct în aplicația de smartphone și că aceasta face parte din efortul companiei de creștere a nivelului de transparență.

Facebook anunță noi reguli privind reclamele politice înainte de alegerile europarlamentare CITEȘTE ȘI Facebook anunță noi reguli privind reclamele politice înainte de alegerile europarlamentare

Pentru a accesa noua facilitate, utilizatorul trebuie să apeleze la butonul vizibil în colțul din dreapta sus al fiecărei postări. De acolo, acesta va putea vedea motivele pentru care algoritmul îi afișează postarea respectivă și va putea, de asemenea, alege să vadă mai rar postările din sursa respectivă.

Cu aceeași ocazie, Facebook își actualizează funcția “Why am I seeing this ad?” (de ce văd această reclamă) care devine și ea mai transparentă. În afară de atributele demografice pe baza căreia a fost selectat, utilizatorului poate afla acum și când propriul profil corespunde datelor urmărite printr-o anumită campanie.

Mai mult, Facebook informează utilizatorul cu privire la datele personale adăugare de un anumit advertiser în baza de date precum și la modul în care acestea au fost obținute (dacă datele au fost furnizate de un terț).

Noile facilități fac parte din efortul Facebook de a deveni sau măcar a încerca să pară mai transparent, după scandalurile de anul trecut privind modul incorect în care sunt gestionate datele personale ale utilizatorilor săi.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
facebook
reclame