Google oprește publicitatea politică referitoare la alegerile din SUA până cel puțin pe 21 ianuarie

Google oprește publicitatea politică referitoare la alegerile din SUA până cel puțin pe 21 ianuarie
scris 14 ian 2021

Google, divizie a grupului Alphabet, va opri publicitatea politică referitoare la alegerile din Statele Unite până cel puțin pe 21 ianuarie, în urma violențelor care au avut loc săptămâna trecută la Capitoliul din Washington, potrivit unui email trimis advertiserilor, văzut de Reuters.

Emailul afirmă că măsura a fost luată ”în urma evenimentelor fără precedent de săptămâna trecută și înaintea inaugurării prezidențiale” care va avea loc pe 20 ianuarie, scrie News.ro.

Qualcomm plătește 1,4 miliarde de dolari pentru Nuvia, un startup fondat de patru foști directori ai Apple CITEȘTE ȘI Qualcomm plătește 1,4 miliarde de dolari pentru Nuvia, un startup fondat de patru foști directori ai Apple

Într-un comunicat Google afirmă că ”va opri temporar toată publicitatea politică, pe lângă toate reclamele referitoare la inculpare, inaugurare, sau protestele de la Capitoliul SUA”.

Măsura, care intră în vigoare joi, nu va face excepții pentru organizațiile de presă sau comercianți care desfășoară reclamele.

Pe 10 decembrie, Google ridicase interzicerea temporară a reclamelor legate de alegeri, care intrase în vigoare după închiderea urnelor în alegerile prezidențiale din noiembrie din SUA și care avea rolul să limiteze dezinformarea și alte abuzuri pe platformele sale.

Facebook a întrerupt, de asemenea, reclame politice după alegerile din 3 noiembrie, deblocând pentru scurt timp reclamele în preajma alegerilor din Georgia pentru Senatul SUA, la începutul acestei luni.

O purtătoare de cuvânt a Google a spus că compania folosește o versiune limitată a politicii sale privind ”evenimentul sensibil”, de la atacul din 6 ianuarie împotriva Capitoliului SUA al susținătorilor președintelui Donald Trump, ceea ce însemna că nu permite reclame referitoare la violența politică din Capitol.

Politica Google urmărește să interzică conținutul care ar putea valorifica evenimente precum urgențele de sănătate publică sau dezastrele naturale. În email, Google reamintește agențiilor de publicitate politica sa împotriva reclamelor care promovează ura sau care incită la violență.

”Având în vedere evenimentele din săptămâna trecută, suntem extrem de vigilenți cu privire la aplicarea oricăror reclame care ar putea fi în mod rezonabil interpretate că depășesc această linie”, potrivit companiei.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
publicitate electorala