Instagram a început să testeze un design parțial schimbat al profilurilor de utilizatori și branduri, modificări care reflectă intențiile anunțate de oficialii companiei în ultimele luni.
Șirul foarte lung de modificări și noutăți aduse de Instagram pare să continue și pe final de an, vizate fiind de data aceasta profilurile. Schimbările sunt mai degrabă subtile, dar pline de semnficații.
Pe de o parte, pictogramele secțiunilor în care este împărțit conținutul personal va fi înlocuit de text. Instagram speră că astfel ar putea încuraja vizitatorii să acceseze și noile categorii de conținut, precum IGTV.
Poza de profil a fost mutată în colțul din dreapta al paginii, iar fontul cu care este scris numele a fost mărit pentru a fi mai evident.

Totodată, textul care afișează numărul de urmăritori este micșorat, pentru a-i reduce importanța. Instagram vrea ca utilizatorii să pună mai puțin accent pe numărul follower-ilor, ca indicator al popularității.
Sub aceste informații, vor fi afișate butoanele Follow și Message în cazul profilelor personale. Pentru profilele de business, vor exista mai multe butoane prin care utilizatorii sunt încurajați să interacționeze cu brandurile.
Va exista inclusiv un buton de comenzi în cazul companiilor care fac livrări de produse. Utilizatorii vor putea comanda mâncare, haine, flori etc. direct de pe Instagram.
Noile pagini de profil vin la doar câteva zile după ce Instagram a anunțat că va începe să șteargă like-urile, comentariile și followerii falși, dobândiți prin folosirea unor aplicații terțe dedicate special acestui scop.