Instanța reduce de 5 ori, la 1 mil. lei, o amendă aplicată Philips România de Consiliul Concurenței în 2014

Instanța reduce de 5 ori, la 1 mil. lei, o amendă aplicată Philips România de Consiliul Concurenței în 2014
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 6 apr 2016

Curtea de Apel București (CAB) a redus de cinci ori, la un milion de lei, o amendă aplicată Philips România de Consiliul Concurenței în martie 2014, pentru că a încheiat, alături de alte 13 companii, înțelegeri anticoncurențiale în cadrul campaniilor de tip buy-back.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

“Admite în parte acțiunea completată. (…) Anulează în parte Decizia 10/17.03.2014 în sensul că reduce cuantumul amenzii aplicată (…) în sarcina reclamantei de la suma de 5.025.799 lei la suma de 1.000.000 lei. Menține în rest, cu privire la reclamantă, decizia atacată. Respinge celelalte solicitări ale reclamantei cu privire la legalitatea Deciziei 10/17.03.2014, ca neîntemeiată. (…) Cu recurs în 15 zile de la comunicare, care se depune la CAB. Pronunțată în ședință publică în data de 04.04.2016”, se arată pe pagina web a instanței.

De asemenea, CAB a obligat Consiliul Concurenței la plata către Philips România a sumei de 5.000 lei pentru cheltuieli de judecată, admise parțial și proporțional.

În decembrie 2015, CAB a anulat amenda primită de Electrolux Romania, în cuantum de 9,89 milioane de lei. Decizia poate fi atacată cu recurs.

În martie 2014, Consiliul Concurenței a sancționat cu amenzi în sumă de 56,5 milioane de lei un număr de 14 companii din domeniul vânzării de electronice și electrice, pentru încheierea de înțelegeri anticoncurențiale în cadrul campaniilor de tip buy-back.

Cea mai mare amendă a fost aplicată companiei Arctic – 24,01 milioane de lei, urmată de Electrolux Romania – 9,89 milioane de lei și Philips România – 5,03 milioane de lei.

ANAF anunță că verifică implicațiile fiscale ale informațiilor “PanamaPapers” CITEȘTE ȘI ANAF anunță că verifică implicațiile fiscale ale informațiilor “PanamaPapers”

Celelalte compani care au primit amenzi sunt Whirlpool România – 3,39 milioane de lei, Agis Computer – 3,19 milioane de lei, Scop Computers - 3,01 milioane de lei, Indesit Company Magyarorszag Kft – 2,66 milioane de lei, Gemini SP SRL – 1,44 milioane de lei, BSH Electrocasnice – 1,41 milioane de lei, Gorenje România – 1,04 milioane de lei, Maguay Impex - 756.710 lei, Candy Hoover România - 440.426 lei, Panasonic Marketing Europe GmbH Wiesbaden Germania - 209.597 lei și CG&GC Intelligent Technology - 13.500 lei.

Cele 14 companii sunt membre ale asociațiilor Rorec și Ecotic, iar sancțiunile au fost aplicate în cadrul investigației pe piețele comercializării de echipamente electrice și electronice (EEE) și a gestionării deșeurilor acestora (DEEE).

Astfel, opt companii membre Rorec au fost amendate pentru fixarea în comun a discounturilor și controlul vânzărilor produselor lor în campaniile de buy-back prin alocarea bugetului aferent proporțional cu cotele de piață preexistente ale companiilor membre ale asociației.

În acest fel, susține Consiliul Concurenței, nu s-a urmărit maximizarea numărului de deșeuri colectate, ci s-au menținut cotele de piață ale companiilor prin subvenționarea discounturilor.

ÎCCJ reduce cu 20% o amendă primită de OMV Petrom în 2011 de la Consiliul Concurenței CITEȘTE ȘI ÎCCJ reduce cu 20% o amendă primită de OMV Petrom în 2011 de la Consiliul Concurenței

În cadrul aceleiași investigații, șase companii membre ale asociației Ecotic au fost sancționate pentru stabilirea unei înțelegeri anticoncurențiale prin crearea unui mecanism similar cu cel al asociației Rorec în cadrul campaniilor de tip buy-back inițiate în februarie 2009.

"Consiliul Concurenței a constatat că, în cadrul întâlnirilor Rorec, opt companii fondatoare ale asociației au stabilit și au practicat aceleași discounturi de 15% în cazul electrocasnicelor mari și de 20% în cazul electrocasnicelor mici, la comercializarea produselor lor, în cadrul campaniilor de tip buy-back derulate în perioada 2008-2009. De asemenea, ele au stabilit ca din încasările din timbrul verde să fie alocate procente proporționale cu cotele de piață ale fiecărei companii pentru finanțarea discounturilor din acțiunile de buy-back", se arăta într-un comunicat al Consiliului Concurenței dat publicității în ianuarie 2014.

Conform legislației în vigoare, timbrul verde se aplică la comercializarea unui EEE nou și are un nivel fix pe categorie de produse. Nivelul timbrului verde este independent de marcă, greutate, volum sau preț de vânzare și depinde de capacitatea de reciclare a echipamentului respectiv.

RCS&RDS va taxa, de la 1 aprilie, traficul de date mobile realizat de clienții Digi Mobil prin rețeaua Vodafone Romania CITEȘTE ȘI RCS&RDS va taxa, de la 1 aprilie, traficul de date mobile realizat de clienții Digi Mobil prin rețeaua Vodafone Romania

Potrivit directivelor europene în domeniul mediului, toți producătorii și importatorii care introduc pe piață echipamente electrice și electronice sunt obligați să organizeze colectarea, valorificarea și reciclarea deșeurilor acestora fie individual, utilizând propriile resurse, fie prin transferarea acestor responsabilități, pe bază de contract, către operatorul economic legal constituit.

Operatorul este organizație colectivă, autorizată în acest scop de Comisia de Evaluare si Autorizare a Organizatiilor Colective, din care fac parte reprezentanți ai Ministerului Mediului, Ministerului Economiei și Agenției Naționale pentru Protecția Mediului.

Cu afaceri de 500 milioane de lei în 2014, Philips Romania este unul dintre cei mai importanți jucători de profil, cu activități de import și distribuție, dar și pro­ducție.

viewscnt
Afla mai multe despre
consiliul concurentei
philips
amenda
instanta