Spotify și-a extins parteneriatul cu Google Cloud pentru a folosi modele de limbaj mari pentru a ajuta la identificarea tiparelor de ascultare ale unui utilizator în podcasturi și cărți audio, pentru a sugera recomandări personalizate, transmite Reuters.
Modele de limbaj mari bazate pe inteligență artificială, cum ar fi ChatGPT al OpenAI și Google Bard, sunt instruite pe o cantitate masivă de date, pentru a genera text și alt conținut, scrie News.ro.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
Google Cloud, deținută de Alphabet, are mai multe astfel de modele de limbaj, cum ar fi PaLM 2, Codey, Imagen și Chirp, care sunt instruite pe text, coduri, imagini, audio și video.
Spotify este printre companiile care au adoptat devreme AI, pe care a folosit-o pentru algoritmii de recomandare muzicală cu un deceniu mai devreme.
Compania suedeză își propune acum să folosească modelele de limbaj mari (LLM) pentru a le reproduce în conținutul său non-muzică, cum ar fi podcasturi și cărți audio.
Gigantul de streaming muzical a încercat să-și sporească câștigurile prin creșterea listei de formate generatoare de venituri, cum ar fi podcasturi și cărți audio.
Anterior, compania promisese profituri mari prin extinderea costisitoare în podcasturi și cărți audio.

”Evoluția tehnologiei noastre a fost însoțită de angajamentul Google Cloud de a construi cea mai bună platformă posibilă pentru ca produsele noastre să ruleze și să conducă mai departe inovații cu capacitățile emergente ale AI generative”, a declarat Gustav Söderström, directorul de produse și tehnologie al Spotify.
Odată cu parteneriatul extins cu Google, Spotify explorează, de asemenea, utilizarea LLM-urilor pentru a oferi o experiență de ascultare mai sigură și pentru a identifica conținutul potențial dăunător.