Studiu: românii stau pe internet în timp ce se uită la televizor, dar companiile locale care au reclamă pe TV nu fac trimitere către online

Studiu: românii stau pe internet în timp ce se uită la televizor, dar companiile locale care au reclamă pe TV nu fac trimitere către online
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 9 dec 2015

Un studiu recent realizat de rețeaua de agenții media MEC arată că românii au adoptat unul din obiceiurile remarcate la americani în ultimii ani: navighează pe internet în timp ce se uită la televizor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

91% dintre românii care au acces la internet îl folosesc în timp ce se uită la televizor, iar 79% dintre aceștia o fac folosind un smartphone. Sunt cele mai ridicate procente din Europa Centrală și de Est.

Studiu: românii stau pe internet în timp ce se uită la televizor, dar companiile locale care au reclamă pe TV nu fac trimitere către online

În Statele Unite acest lucru se întâmplă deoarece utilizatorii intră pe rețelele sociale pentru a comenta în legătură că emisiunile și serialele de la TV. În România, deși parțial poate fi valabil același lucru, am putea spune că o fac mai mult din plictiseală. Iar studiul susține această ipoteză. Doar 38% din cei care face multiscreening (folosirea mai multor device-uri simultan, precum a smartphone-ului și televizorului) intră pe internet în timpul emisiunilor, restul făcând-o mai mult în pauzele publicitare.

În studiu se arată în continuare că brandurile nu știu să profite de acest lucru pentru a crește implicarea utilizatorului, prin trimiteri către online. Avem cel mai mic procent de reclame la televizor care fac trimiteri către online din Europa Centrală și de Est: 32%. De asemenea, doar 61% dintre firmele care cumpără reclame pe TV au versiuni de mobile sau site-uri cu design responsive.

Studiu: românii stau pe internet în timp ce se uită la televizor, dar companiile locale care au reclamă pe TV nu fac trimitere către online

Studiul a fost realizat în perioada septembrie – octombrie 2015, pe un segment de 5000 de utilizatori din Cehia, Ungaria, Polonia, România și Rusia.

viewscnt
Afla mai multe despre
multiscreening
smartphone
televiziune
advertising