Twitter a anunțat că începând din 22 noiembrie va interzice toate reclamele politice pe platfoma sa, pe fondul presiunilor la care sunt supuse rețelele de socializare de a bloca tentativele de influențare a alegerilor prin intermediul informațiilor false, transmite Reuters.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare
”Am luat decizia de a opri toată publicitatea politică pe Twitter, la nivel global. Credem că răspândirea mesajelor politice trebuie câștigate, nu cumpărate”, afirmă într-un comunicat directorul general al Twitter, Jack Dorsey, scrie News.ro.
Companiile de media socială, inclusiv Facebook, concurenta Twitter, sunt supuse unor presiuni tot mai mari pentru a opri difuzarea reclamelor care răspândesc informații inexacte.
Facebook s-a angajat să ia măsuri pentru a combate dezinformările pe platforma sa, după ce propaganda rusă pe platforma sa înainte de alegerile prezidențiale americane din 2016 ar fi influențat rezultatul ascrutinului câștigat de Donald Trump.
Dar Facebook a luat decizia de a nu verifica veridicitatea reclamelor publicate de politicieni, ci doar pe aceea a reclamelor platformelor politice, provocând nemulțumirea candidaților democrați în alegerile prezidenșiale din 2020, cum ar fi fostul vicepreședinte Joe Biden și senatoarea Elizabeth Warren.
Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a apărat decizia companiei, afirmând că nu vrea să îngrădească discursul politic.