Veniturile Telekom în România au scăzut cu 4,2% în primul semestru, la 482 milioane de euro

Veniturile Telekom în România au scăzut cu 4,2% în primul semestru, la 482 milioane de euro
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 6 aug 2015

Veniturile Telekom în România au scăzut cu 4,2% în primul semestru al acestui an, la 482 milioane de euro, pe fondul impactului negativ al reducerii tarifelor de interconectare de la 1 aprilie 2014, potrivit datelor publicate joi de grupul german Deutsche Telekom.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Veniturile din trimestrul al doilea au atins 241 milioane de euro, de la 242 milioane de euro în perioada aprilie - iunie 2014 și în stagnare față de primele trei luni ale acestui an.

"România a înregistrat scădere a veniturilor, cea mai mare parte fiind determinată de reducerea tarifelor de încheiere a apelurilor", se arată în raportul grupului german.

Din aprilie 2014, operatorii români au redus tarifele de interconectare de la 3,07 eurocenți/minut la 0,96 eurocenți/minut în cazul telefoniei mobile și de la 0,67 la 0,14 eurocenți/minu pentru telefonia fixă, potrivit unor decizii ale Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).

Tarifele de interconectare, sau de terminare a apelurilor în altă rețea, sunt plătite între operatori pentru convorbirile clienților în afara rețelei la care sunt abonați sau au cartelă preplătită. Acesta se regăsește în tariful final perceput clientului care inițiază apelul.

În perioada analizată, profitul EBITDA (înainte de deducerea dobânzilor, taxelor, deprecierilor și amortizărilor) obținut din operațiunile din România a scăzut cu 23,5%, la 104 milioane euro.

În trimestrul al doilea, indicatorul EBITDA a coborât cu 30% comparativ cu iunie 2014, la 49 milioane de euro.

Grupul german a înregistrat în România o scădere de 0,5% a numărului de abonați pe segmentul telefoniei mobile, la 6,015 milioane de clienți.

Numărul de clienți pe telefonie fixă a scăzut cu 6,7% față de iunie 2014, la 2,153 milioane.

Telekom a consemnat un declin de 1,2% și în cazul serviciilor broadband, care numără 1,186 milioane de clienți. Comparativ cu luna martie a acestui an, scăderea a fost de 0,5%.

Datele publicate de grupul german pentru România nu includ operațiunile GTS Central Europe pe piața locală. Deutsche Telekom a finalizat în iunie anul trecut achiziția companiei poloneze de servicii de telecomunicații pentru companii GTS Central Europe, cu operațiuni și în România.

Telekom România Communications (fostul Romtelecom) a înregistrat în prima jumătate a anului venituri de 299,2 milioane de euro, \n scădere cu 2,3% față de prima jumătate a anului trecut, potrivit datelor dintr-un comunicat transmis de compania din România.

În trimestrul al doilea, veniturile Telekom România Communications au coborât cu 0,5% față de aprilie – iunie 2014, la 150,5 milioane de euro.

Câștigul EBITDA proforma din trimestrul al doilea a scăzut cu 41,9%, la 26,1 milioane de euro, pe fondul impactului negativ al costurilor directe, precum cele de interconectare, cele cu dispozitive și produse IT, precum și nivelul scăzut înregistrat de alte venituri.

Baza de clienți pentru serviciile TV ale companiei a crescut cu 2,7% în trimestrul al doilea, la 1,42 milioane, în timp ce veniturile corespunzătoare au urcat cu 5,8%.

La sfârșitul lunii iunie, acoperirea rețele de fibră optică (FTTx - fiber to the x) a ajuns la 25 de orașe și la aproximativ 1,3 milioane de gospodării, iar numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe a fost de 4,637 milioane în trimestrul al doilea.

Telekom România Mobile Communications (fostul Cosmote România) a înregistrat venituri de 105 milioane de euro, în creștere cu 3,3% comparativ cu trimestrul al doilea al anului trecut, se arată în comunicatul companiei.

Baza clienților (incluzând Zapp) a rămas relativ stabilă la sfârșitul trimestrului al doiilea, la aproximativ 5,9 milioane. Baza clienților postpaid a crescut cu 4,3% comparativ cu trimestrul al doilea al anului 2014, ajungând la 28% din totalul bazei de clienți.

Telekom România Mobile Communications a consemnat în trimestrul al doilea un profit EBITDA proforma de 22,9 milioane de euro.

În prezent, divizia de telefonie mobilă furnizează acoperire 4G pentru 57% din populația urbană și pentru 32,4% din populația totală (urban și rural).

În Capitală, rețeaua 4G acoperă 98% din suprafața orașului, în timp ce în Brașov și Poiana Brașov acoperirea este de 98% și 100%.

În plus, Telekom România Mobile Communications asigură acoperire HSDPA 3G, care permite viteze de aproape 43,2 Mbps, într-un număr de 271 orașe și peste 5.287 localități.

Telekom Romania este un brand care aparține Deutsche Telekom, unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicații la nivel mondial.

În septembrie 2014, Telekom România Communications și Telekom România Mobile Communications au devenit noile denumiri ale operatorilor Romtelecom și Cosmote România, operațiunea fiind parte a procesului de adoptare pe piața românească a brandului "Telekom" al grupului german Deutsche Telekom.

Telekom România Communications este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicații. Acționari sunt OTE International (Grecia) - 54,01% și Ministerul pentru Societatea Informațională - 45,99%.

Telekom România Mobile Communications este al treilea jucător pe segmentul de telefonie mobilă, după Orange România și Vodafone România, și are ca acționari Cosmote Mobile Communications (Grecia) - 70% și Telekom România Communications - 30%.

În 2014, afacerile Telekom în România au depășit cu puțin pragul de un miliard de euro, în declin față de anul precedent.

viewscnt
Afla mai multe despre
telekom
venturi
clienti