Walt Disney a devenit cel mai puternic brand din lume

Walt Disney a devenit cel mai puternic brand din lume
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 1 feb 2016

Succesul răsunător al ultimului film din seria Star Wars a propulsat studiourile Walt Disney pe primul loc în ierarhia mondială a celor mai puternice branduri, detronând producătorul de jucării Lego, în timp ce Apple a rămas cel mai valoros brand din lume pentru al cincilea an consecutiv, potrivit companiei britanice de consultanță Brand Finance. 

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Investiția de 4 miliarde de dolari realizată în 2012 de Walt Disney pentru achiziția Lucasfilm își arată roadele: brandul Star Wars este evaluat în prezent la 10 miliarde de dolari, echivalent cu o treime din valoarea casei de producții americane, de 31,6 miliarde de dolari. Clasamentul celor mai puternice mărci este calculat de Brand Finance pe baza mai multor factori, anume familiaritatea, loialitatea, promovarea și reputația companiei.

"Star Wars VII: The Force Awakens", cel mai recent film din franciza SF, a doborât recordurile de încasări din America de Nord și a strâns până în prezent peste 1,9 miliarde de dolari la nivel mondial, fiind cel mai de succes film din istoria Walt Disney. Totodată, vânzările de jucării asociate cu seria Star Wars au generat anul trecut încasări de peste 700 milioane de dolari.

\ CITEȘTE ȘI "Star Wars: Trezirea Forței" a stabilit noi recorduri în China, dar nu a reușit să devină pelicula cu cel mai bun debut

În pofida reușitelor înregistrate de Star Wars, Walt Disney a coborât patru poziții, până pe locul 24, în clasamentul din acest an al celor mai valoroase branduri, casa de producție fiind devansată de Mercedes-Benz, Agricultural Bank of China, Facebook și China Construction Bank.

La fel ca în ultimii patru ani, topul mondial al celor mai valoroase branduri este condus de Apple. Brand Finance evaluează marca Apple la 145,9 miliarde dolari, în creștere de la 128,3 miliarde dolari în 2015. Poziția secundă îi revine companiei de internet Google, care a făcut schimb de loc cu Samsung. Brandul Google este estimat la (94,2 miliarde dolari, în timp ce valoarea Samsung a fost calculată la 83,2 miliarde dolari.

Topul primelor cinci cele mai valoroase branduri este completat de Amazon (69,6 miliarde dolari) și Microsoft (67,2 miliarde dolari).

viewscnt
Afla mai multe despre
walt disney
star wars
apple
brand finance
cel mai puternic brand
cel mai valoros brand